Vacuüm zuigen

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Lov23, 30 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Als mijn mannetje bij me eet gaat vaker het vacuüm weg zeg maar, precies tijdens het zuigen schiet het dan los.
    Nu vraag ik me af of dit komt doordat hij te gulzig wilt zijn of kunnen er ook andere redenen voor zijn?

Alvast heel erg bedankt voor je tijd! Super dat jullie dit doen en wij deze vragen kunnen stellen:)

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,
    kan verschillende redenen hebben. Hoe oud is je kindje? Laat het ook daadwerkelijk de borst los? Hoe makkelijk stroomt de melk?

Wanneer je melk al stroomt wanneer je kindje aan hapt komt het voor dat de borst al nat is: het kan moeilijker zijn dan het vacuüm vast te houden. Droog de borst en leg opnieuw aan.

Het kan zijn dat je melk stevig toeschiet: je kunt je kindje van de borst halen, wachten tot de kracht afneemt (straaltjes gaan over in druppelen of buigen af), droog de borst en leg opnieuw aan.

Het kan zijn dat je kindje niet dicht genoeg bij de borst ligt: dan is het moeilijker om de borst op zijn plaats te houden in het mondje. Ditzelfde is ook het geval wanneer het kindje niet gesteund is: zorg dat lijfje en billen gesteund zijn zodat je kindje zich gesteund voelt en zich kan concentreren op het drinken.

Het kan zijn dat je kindje geen vacuüm kan houden door iets in de mondmotoriek: beweeglijkheid kan minder zijn door korte tong- of lipriem bijvoorbeeld. Het kan ook zijn dat je kindje zuigen, slikken, ademen nog niet helemaal kan coördineren.

het kan zijn dat je kindje ongemak ervaart in het mondje: pijn van spruw bijvoorbeeld. Of (bij wat grotere kindjes) oorontsteking, tandjes in ontwikkeling.

Je ziet: er kunnen veel dingen aan de hand zijn. Kijk kritisch en overleg wanneer het aanhoudt met een lactatiekundige. Handig om geholpen te worden zodat jullie weer verder kunnen samen!

Groetjes,
    Heidi

3. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Heel erg bedankt voor je reactie...!

Hij is 2 maandjes nu.... Hij heeft het niet altijd en ik heb het idee dat idd mijn toeschietreflex behoorlijk is soms.

Ik ga al je tips eens opvolgen en kijken of iets ontdek en ik zat idd ook te denken aan een lc als het zo aanhoudt...

Thx!

Deel Deze Pagina