Het wordt steeds pijnlijker.

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by JaneyJ, Dec 13, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. JaneyJ

JaneyJ Fanatiek lid

Apr 15, 2008
    1,645
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Drenthe
    Hallo!
    In het begin ging de borstvoeding redelijk goed. De laatste dagen kan mijn zoontje niet meer goed aanhappen aan de rechterborst. Hij sabbelt meer op de tepel. Wanneer het naar zijn mening te lang duurt voordat hij er melk uit krijgt, gaat hij huilen en met zijn armpjes maaien. Met als gevolg dat hij helemaal niet meer goed aanhapt.
    Mijn rechtertepel doet steeds meer pijn bij het 'echt' aanhappen. Het voelt alsof er schijfjes tepel afgesneden worden. Er zitten ook al kloven in.
    Ik heb alle tips over het goed aanleggen al een paar keer doorgelezen, en naar mijn mening (en die van de kraamverzorgster die er niet meer is), doe ik het ook goed.
    Is het een idee om een kolf-apparaat aan te schaffen en een poosje de rechterborst te gaan kolven?

2. Ilse

Ilse Lactatiekundige

Apr 2, 2008
    1,552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    Hallo,

Wat naar dat je nu met een kapotte en pijnlijke tepel zit. Kolven kan helpen om te verlichten maar belangrijker is om de oorzaak op te lossen. Ik zou zo snel mogelijk een lactatiekundige in de buurt zoeken, haar een voeding laten meekijken. Zij kan je verder begeleiden, vaak kan je daar ook een kolf huren.
    Soms is 1 consult genoeg om de BV weer op de rit te krijgen. Zeker omdat je "pas" 1,5 weken bezig bent. Via de mail kan ik moeilijk zien wat precies de oorzaak is. Soms is net een kleine aanpassing in de houding voldoende om pijnloos nog lang te kunnen blijven voeden.

Heel veel succes

Ilse

Share This Page