Beetje triest

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door lenka, 25 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lenka

lenka Bekend lid

13 aug 2009
    754
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh wat ben ik verdrietig, mijn productie loopt zo snel terug. Ik vrees dat ik geen bv meer kan geven. Sinds ik ga werken loopt mijn productie zo terug, ik kolf heel de avond af voor 1 fles en ik moet er 2 kunnen meegeven naar de oppas tussen de middag geef ik live voeding.
    Is er mss een manier om mijn productie weer op te krikken?
    Ik die het vertikte om mijn kindje kunstvoeding te geven zal het nu toch moeten.
    Oh wat voel ik mij teleurgesteld, het is net alsof ik faal in de opvoeding van mijn ventje.
    Ik wist niet dat het zo moeilijk was om die bv af te geven. Ik probeer mijn groentepapje ook uit te stellen om geen borst te moeten afgeven.

Sorry voor mijn geklaag
    een verdrietige mama

2. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Extra kolven, kabouterthee en het allerlaatste (wat mij mede door een dip heeft geholpen): Domperidon. Ik slikte 2x per dag 10mg gedurende 2 weken. Het is een middel tegen misselijkheid en het komt in je borstvoeding terecht, maar zoek wat info op en je zult zien dat het veel gebruikt wordt.
    Een verhoogde melkproductie is een bijwerking van het middel.

Sterkte, ik weet hoe lastig het is om dat nare gevoel opzij te zetten!

3. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Je kunt het middel gewoon bij de apotheek halen, trouwens. Wel even overleggen aan de balie, altijd verstandig.

4. Amfy

Amfy Niet meer actief

en even bellen naar je ha voor een synthocinon neuspray

5. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Kolf je wel op het werk? En hoe gaat het kolven dan? Kolf je goed leeg en gebruik je borstcompressie tijdens het kolven? Krijg je een toeschietreflex?
    Ga op je vrije dagen met je baby meeslapen. Verder veel aanleggen als je wél thuis bent, veel huid op huidcontact en als je kunt, kolven om je productie te stimuleren. Het geven van flessen zoveel mogelijk beperken (alleen bij de oppas) om borstweigeren tgv een lage productie te voorkomen.
    Vier maanden is wel berucht om een dip hoor, dikke kans dat als je lijf eenmaal gewend is aan het werken/kolven/voeden dat het wel weer opknapt. Kunstvoeding is dan geen optie, dan holt het verder achteruit.

6. lenka

lenka Bekend lid

13 aug 2009
    754
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je voor de tips, ga er zeker rekening mee houden.
    Hopelijk schieten mijn borsten goed vol binnen de 2 dagen anders zal ik toch andere maatregelen moeten treffen

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

Denk dat je lekker in de 4maandendip zit; die ben ik door gekomen met de syntocinonspray. Ik ging met 14 weken weer aan het werk, dus vlak voor die dip. Pfff... :(
    Maar goed, ik voed nu al 20 maanden, dus het hoeft bepaald niet het einde te zijn ! ;)

8. Dreamtheatre

6 aug 2009
    62
    0
    0
    Naast alles wat al werd genoemd.. Ik weet niet hoe je kolft, maar bij mij werkte dubbelzijdig kolven op het werk minimaal elke drie uur erg goed. In ongeveer een weekje was mn productie ongeveer 100cc gestegen. Veel succes!

9. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Ik weet niet op het mogelijk is om een paar daagjes vrij te nemen, bijvoorbeeld een extra vrijdag en maandag. Dan kun je 4 dagen alle voedingen live doen en na elke voeding nog wat kolven om bij te stimuleren. Verder raad ik je aan zoveel mogelijk op zijn ritme te kolven. Dus 2 voedingen overdag is op die momenten ook op je werk kolven. Als je er de tijd voor hebt is een extra keer kolven op je werk ook een goed idee. In drie keer 2 flesjes vullen is vaak makkelijker dan in 2 keer. Soms kan een nachtvoeding introduceren ook werken, maar ik weet niet of je daar op zit te wachten.

Wat ik wel ook wil meegeven is dat je je niet schuldig moet voelen. Daar wordt je tsr niet beter van, jij wordt er vermoeider van en je kind pikt het vaak ook op. Borstvoeding is soms hard werken en je kan je energie beter stoppen in er weer even de tijd voor nemen, dan in je schuldgevoel. Dat klinkt heel makkelijk op afstand, maar ik wil je toch aanraden te kijken naar wat je al hebt gedaan ipv wat er nu even wat moeilijker lukt.

10. lenka

lenka Bekend lid

13 aug 2009
    754
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt iedereen voor de tips. Ben dus naar de apotheek geweest om domperidon. Vroeg ook een woordje uitleg hierover en toen zei ze dat er wel een middel bestond speciaal voor het stimuleren van borstvoeding.
    Eigenlijk vond ze het niet zo een goed idee om domperidon te nemen omdat het toch altijd een medicijn blijft voor je maag.
    Tis niet zo lekker maar heb het er toch voor over.

11. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Ohh ik herinner me nog die 4 maanden-dip. ik dacht ook dat het afgelopen en uit was. Maar tadaaa....we zijn al bijna 11 maanden verder en het gaat nog steeds!!

De neusspray is goud waard, die gebruikte ik ook om te kolven. Ik kolf nu niet meer en voed alleen nog in ochtend en avond, maar toen, met kolven, was het een uitkomst. Ik heb zelf geen goed gevoel bij het nemen van pillen om de BV op te krikken, maar ik heb goede ervaringen gehoord van dames die het wel gebruikten.

Goed blijven drinken en als je het zelf graag wilt: doorzetten! Het komt weer goed als je maar blijft "vragen". Enne..het is niet zo dat je cyclus zich misschien aan het herstellen is he? Want dan heb je helemaal een dip (heb ik gehad...én 4 maandendip én teruglopen vanwege de cyclus)

Het gaat echt goedkomen. Sterkte!

12. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ik zit op bijna 6 maanden, heb altijd veel (te veel) melk gehad, en opeens sinds een paar dagen, mega-dip. Kolf opeens stukken minder en mijn dochter drinkt de hele nacht door. Oei. :$

Ik leef met je mee! Geef niet op, maar ga regelen, echt. Samen in bed, steeds aanleggen, lekker spelen of slapen tussendoor. Veel drinken, proberen uit te rusten (moeilijk...). Ik denk dat mijn cyclus weer op gang komt en dat het daardoor komt.

Renske is automatisch aan het regelen geslagen, helaas 's nachts, waardoor ik op dit moment erg uitgeput ben. Dat helpt niet. Dus heb ik vandaag een halve dag vrijgenomen, en haar 's middags zo vaak mogelijk aangelegd. Ik heb nu al het idee dat het werkt.

Het is even doorbijten, maar als je bij gaat voeden met je eigen voorraad melk of kunstvoeding, werk je het alleen maar in de hand! Aanbod komt door vraag, minder aanbod kun je een oppepper geven door de vraag te verhogen.

Deel Deze Pagina