Na het voeden van m'n meisje van 8 weken heb ik nogal last van pijnlijke tepels, tot een uur na het voeden, en ook daarna blijven ze gevoelig. Als ik heb gevoed zijn de tepels ook helemaal wit... is dat normaal of heeft ze dan niet goed aangelegd gedronken ofzo?
Kan het spruw zijn? Als je deze pijn de afgelopen weken niet had is de kans groot dat het spruw is. Dat zou je kunnen behandelen met miconazolcreme (bij de drogist verkrijgbaar) Meestal adviseren we om ook de mond van je baby mee te behandelen. Hiervoor heb je een recept van je huisarts nodig. Lang doorbehandelen voor het beste resultaat. vr gr Linda
Ik heb zelf niet het idee dat het spruw is. Bij Femke zie ik in ieder geval niks, en bij mij zijn echt de complete tepels wit, niet een laagje er overheen ofzo. Mijn moeder heeft wel eens witte vingers, heel snel als het koud is. Zo ziet het er uit bij mijn tepels, alsof het niet goed doorbloed wordt. Of kan dit toch ook spruw zijn?
Het komt inderdaad voor dat de tepels reageren als een soort 'wintertenen'. Dit is het fenomeen van Reynaud. Je kunt hierover lezen op www.borstvoeding.com. Er ontstaan dan 'bloedeloze' compleet witte tepels. Het rare is dat jij deze klachten sinds kort hebt terwijl het de eerste periode goed ging. Of heb ik dat niet goed van je begrepen. Reynaud is er meestal al gelijk, alhoewel het wel kan samenspelen met bijvoorbeeld koud weer. Lees het artikel maar eens door. De toevoer van warmte is essentieel om de klachten te verminderen. vr gr Linda