Hallo, Mijn dochtertje is nu 11 weken oud en ik merk dat ze niet meer genoeg heeft aan de borst, ze laat vaak los en gaat huilen. ( we hebben geen spruw oid) Als ik haar daarna een flesje gekolfde melk aanbied drinkt ze dit gretig op. Het kolven gaat de laatste paar dagen ook erg lastig, waar ik voorheen ruim 110-150 ml kolfde, heb ik nu max 50 ml. Ik ben hier onderhand wel en beetje klaar mee en wil haar daarom half flesvoeding aanbieden overdag. Ook omdat ik binnenkort weer moet gaan werken lijkt mij dit wel handig. Maar ik weet alleen niet zo goed hoe ik dit moet gaan aanpakken, ik wil namelijk graag nog half om half doen zolang ik nog een beetje voeding heb en ik nog borstvoeding in de vriezer heb staan. Kan ik de flesvoeding en de borstvoeding gewon mengen? En hoe vaak zou ik dan nog moeten kolven? S'nachts komt zij nog 1x en zit er een langere tijd tussen de voedingen, dan heeft ze wel genoeg aan de borst. Deze wil ik dan ook gewoon zelf blijven geven. Ik hoop dat mijn verhaal duidelijk is en dat u mij kunt helpen. Alvast bedankt
Je bouwt af waar je dat wilt, maar wanneer je het nog een beetje in stand wil houden is het wel handig dat er nog wel wat aan de borst wordt gedronken inderdaad. Vervang bijvoorbeeld de voeding midden op de dag door een kunstvoeding. Je kunt borstvoeding en kunstvoeding samenvoegen, maar ook bewaren tot je naast kunstvoeding alleen nog borstvoeding bijgeeft, zodat je kindje dan ook nog je antistoffen kan meepakken Meestal start je met een voeding overslaan aan de borst en dan geef je in plaats daarvan een kunstvoeding. Wanneer je erg stuwt kolf je de spanning af.