Hoi meiden! Na 10 maanden vind ik het wel mooi geweest qua geven van BV. Vanaf 8 maanden ben ik begonnen met het geven van de fles om een borst te vervangen en dat ging gewoon goed. Nu zitten we op 2 a 3 flessen per dag, eet ze heel goed overdag, maar blijft ze ''s nachts nog een keer komen. Dan krijgt ze nu de borst. Het liefst wil ik stoppen, maar er komen momenteel 4 tandjes door en dat vind ik al vervelend zat voor haar. Vannacht geprobeerd om even naar haar toe te lopen en haar een aai over d'r bol te geven en weer weg te lopen, maar dan blijft ze net zolang huilen en haar hoofd stoten tegen de rand tot ze toch de borst krijgt. Ook water geven lukte niet. Wss wacht ik tot de tandjes door zijn, maar iemand tips over hoe ik het beste kan stoppen met BV in de nacht bij een baby die dan zo hard mogelijk haar hoofd gaat stoten?
Afhankelijk van hoe je je voelt bij het laten huilen van je kindje zou je kunnen overwegen bij haar te blijven en iets te zeggen/zingen waar ze rustig van word, tot ze weer in slaap valt (maar niet toegeven qua bv). Dit kan de eerste nacht even duren, maar mijn dochter sliep al na 2 nachten door omdat ze wist dat ze toch niks kreeg. Het helpt soms ook om het papa te laten doen, want die kan sowieso geen bv geven... Ik heb zelf geen no-cry methodes geprobeerd, want ik ben meer een all-or-nothing persoon... volgens mij is het langzaam afbouwen verwarrender voor een kind dan een beslissing nemen en daar bij blijven, maar daarover verschillen uiteraard de meningen