Beste medemama's, Ruim 8 weken geleden ben ik bevallen van mijn dochter. Na de tweede week ben ik niets meer afgevallen. Ik was voor de zwangerschap 66 kilo bij 1.65 m (BMI ca. 24), gewoon normaal dus, maatje 40. Dit hield ik stabiel met enige moeite, ik moest altijd goed opletten wat ik at. Ik sportte daarbij ook, hardlopen ongeveer 2x per week (voor de verbranding) en yoga (voor de soepelheid en kracht). Tijdens mijn zwangerschap heb ik normaal gezond gegeten, niet heel veel gesnoept, maar ik moest wel meer eten om me goed te blijven voelen (2 boterhammen meer en meer fruit en zuivel dan ik normaal deed). Ik ben in totaal 20 kilo aangekomen, was dus 86 kilo aan het eind. Twee weken na de bevalling was ik 78 kilo. Ik ben na 3 weken nog in het ziekenhuis gekomen met een infectie en ben toen in een paar dagen nog 4 kilo kwijtgeraakt, maar nu blijf ik op 74 kilo steken (nog 10 kilo teveel). Door mijn ziekenhuisopname was ik erg lang erg moe en heb daardoor niet zo veel kunnen wandelen, zoals ik had gehoopt. Nu gaat dat wel iets beter, maar het is nu af en toe van dat slechte weer. Naar de sportschool ga ik niet, want ik wil mijn kindje daar nog niet in de creche brengen. Hardlopen gaat nog niet. Het liefst wil ik weer terug naar 64 kilo. Ik geef BV maar ik val geen gram af. Ik eet over het algemeen gezond en af en toe koek tussendoor. Geen snoep of chips. Ik durf niet te beknibbelen op mijn eten, omdat het al minder is dan dat het voedingscentrum adviseert bij borstvoeding. Wie heeft ditzelfde probleem (gehad) en hoe zijn jullie toch op een verantwoorde manier wat kilo's kwijtgeraakt? Het hoeft van mij niet meteen 10 kilo te zijn, maar als ik er 4 kwijt ben, ben ik al blij.
Lijkt me toch gewoon geduld hebben in jouw situatie. Als je echt zo graag af wilt vallen, zou ik de koek ook zoveel mogelijk laten staan. Maar verder denk ik dat het voor jou pas na afbouwen van de Bv weer komt dan... en vergeet niet: niet iedere vrouw komt ook weer op haar oude gewicht: er verandert hormonaal nogal wat in je lijf en dat kan ook een wat hoger stabiel gewicht betekenen....
Mijn kindje is wat ouder inmiddels maar ook hier nog steeds kilo's te veel. Ik zat na de bevalling vrij snel op 72,5 (idd na 2 weken ook geloof ik) en inmiddels zit ik op 71 / 70.7 (ben nu 1 week gaan eten via het sonja bakker idee, nouja dat deden we al enigszins, maar weer even extra aan het opletten). Ik woog 64 voor de bevalling... en ben 19 kilo aangekomen. Hier blijven de kilo's dus ook nogal plakken. Ik heb 4 weken bv gegeven, maar dat maakte dus niets uit voor de kilo's.
ik heb mijn dochter 9 mnd bv gegeven en ook geen gra afgevallen in die tijd. Toen ik stopte met de bv was ik de maand er na alweer zwanger... ben benieuwd hoe ik het deze keer doe met bv
Hier een heerlijke knul van 3,5 maanden oud. Hij krijgt volledig BV, ik ben inmiddels weer 2x in de week an het sporten, ik eet geen rare dingen maar ook nog geen onsje afgevallen. Ja, direct na de bevalling was ik 12 van de 32 kg kwijt (die ik er ook zomar bij had, niks geks voor gedaan en 2x sporten in de week kon de groei niet stoppen) Zowel bij de 1e als de 2e wa ik veel aangekomen, maar pas toen ik de borstvoeding stopte, vlogen de kilo's eraf. Het is net alsof mijn stofwisseling op slot zit en pas weer aan te passen is als de BV gestopt is. Het toverwoord: geduld, helaas. Groetjes van Kiki
Ik was bij mijn eerste ca 16 kilo aangekomen. De eerste 6 waren er binnen een dag of 4 af. De laatste 10 duurden ook heel lang ondanks 15 maanden borstvoeding. Toen mijn zoontje 1,5 was werd ik weer zwanger, toen was ik nog steeds 3 kilo zwaarder dan voordat ik hem kreeg. Ik denk dat het bij mij vooral kwam doordat ik niet sport (geen idee waar ik de tijd vandaan zou moeten halen) en veel vruchtensapjes drink. Erg dikmakend, maar oh zo lekker. Met deze zwangerschap ga ik nog iets beter opletten dat ik niet teveel snoep en na de bevalling ga ik daar nog veel beter opletten. Vorige keer heb ik in m'n kraamtijd teveel beschuit met muisjes meegegeten. Maar dat borstvoeding een wonderafslankmiddel is geloof ik ook niet meer hoor. Leuk verkoopverhaaltje, maar het werkt niet erg.
Ik moest even lachen om je laatste zin... Laat borstvoeding nu net die ene voeding zijn waar je niet voor hoeft te betalen (of was je woordspeling zo bedoeld? )
Ik was ook 20 kilo aangekomen met de zwangerschap. Ik heb niet genoteerd wat ik woog daarna, maar na 2 maanden zat ik zeker nog op maat 40. Het is er heel geleidelijk afgegaan, en sinds 3 weken ben ik gelukkig niet meer afgevallen want ik weeg nu zelfs 3 kilo minder dan voor de zwangerschap, nog maar 53 kilo en maat 32-34. Dus heb geduld
Ik ben alleen de eerste week na de bevalling 4 kilo in 1 week afgevallen,maar dat was voornameljk vocht. Toen viel ik ook geen gram meer af. Lekker frustrerend. Maar nu ik weer aan het werk ben verlies ik toch langzaam wat gewicht. Ik heb nu ook het idee dat mijn melk van samenstelling is veranderd en daardoor meer van mijn lichaam vraagt. Mijn dochter wordt nu ook groter en heeft meer voedingstoffen nodig. Heb geduld en probeer idd niet te gaan lijnen want dan kan je borstvoeding teruglopen werd mij verteld. Komt vanzelf goed.
pas na 9 maanden ! gingen de extra kilo's er pas een beetje af hormonen kunnen nog best wat vasthouden, beetje geduld dus nog, als je tussendoor sport en gezond eet kan het nooit geen kwaad moet je maar denken!
Ik heb juist het tegenover gestelde. Ik val té hard af Mijn jongste krijgt nu 8 maanden BV en de kilo's vallen eraf. Ben 1.73 meter en weeg zo'n 57/58 kilo. Ik eet als een bouwvakker,maar er wil maar niets aankomen. Maar ja,heb 4 kinderen en heel behoorlijk druk bestaan met de volle huishouding en alles wat er bij komt kijken. Zit ook eigenlijk bijna nooit 5 minuten stil
Haha, hier hetzelfde. 1,75m. en 50 (eigenlijk 49, maar dat staat wel heel erg) kilo. Dit lijkt allemaal heeel fijn voor anderen, maar ik zou liever een paar kilo aankomen.
Gelukkig ben ik niet de enige dus. Ik dacht ook altijd dat je door BV te geven langzaam maar gestaag afviel tot je ongeveer (iets hoger ook goed) op je oude gewicht kwam. Maar blijkbaar gebeurt dat dus pas als je stopt met BV! Wist ik niet. Het is niet dat ik wil gaan lijnen, integendeel zelfs, ik wil mijn dochter het beste via de BV geven en mijn gewicht is zeker niet prioriteit 1 (kreeg de indruk dat sommigen dat dachten). Dus ik bereid me maar voor op nog een jaar 10 kilo te zwaar, haha! Nu ik weet dat het er later pas afgaat, ben ik alweer gerustgesteld. Gezond eten doe ik al en 1x per dag wat lekkers bij de koffie, dat mag wel vind ik. (geen gebakjes of idioot grote koeken, maar een chocobiscuitje of een stukje speculaas) Verder eet ik: Ontbijt: All Bran Fruit & Fibre met melk (200 cc) in grote kom Lunch: 3-4 volkoren boterhammen met halvarine en ham/filet americain/appelstroop of chocopasta Tussendoor: 1-2 appels en koekje (of 2 soms ) en 1-2 caffe latte van Nescafe Diner: 4 aardappels of 3 opscheplepels rijst/pasta en 200 gram groenten (weet ik zeker want ik weeg het af) en 100 gram mager vlees of vis Toetje: bakje magere kwark, optimel of yoghurt Dat is minder dan het voedingscentrum adviseert, daarom durf ik niet veel weg te laten. Ik kan natuurlijk de caffe latte en de koekjes weglaten, maar ja, het moet wel leefbaar blijven vind ik. Okee. Geduld heb ik wel, maar ik dacht dat ik iets verkeerd deed ofzo... Als ik maar weer enigszins in mijn oude garderobe ga passen! Anders wordt het wel een duur grapje om alles nieuw te moeten kopen... Ben benieuwd of er met werken idd meer kilo's afgaan. Bedankt voor de antwoorden!
Wil niet vervelend zijn, maar zelfs als je al je kilo's kwijt bent betekent het niet dat je in je oude garderobe past. Ik ben 2 kilo lichter dan voor de zwangerschap, maar heb maar 1 spijkerbroek die ik pas. Dit komt dus niet door het gewicht, maar omdat mijn heupen gewoon wat breder zijn geworden. Dat zijn botten en geen vet Truitjes pas ik ook niet meer allemaal, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik van cup aa naar cup b ben gegaan Maar, ieder mens is anders. Dus dit hoeft voor jou niet op te gaan.
Daar heb je helemaal gelijk in. Ik denk ook dat mijn heupen breder geworden zijn. (ik kan namelijk mijn zwangerschapsbroeken die ik tot ca 30 weken paste ook niet meer aan, zitten te strak rond mijn bekken) Maar toch zou het fijn zijn als er iets vanaf gaat, want als ik nu in de spiegel kijk word ik niet echt blij (dikke armen, dikke benen, dikke taille). Behalve als ik denk aan mijn prachtige meisje! Je snapt al, ik kijk de hele dag maar liever naar haar!
Hoi Yule, je weet dat er in die cafe latte (en al die andere soorten speciale koffie) heeeeeeeeel veel calorieen zitten? Een kopje gewone koffie is heel wat minder calorieen... Niet dat je het dus niet zou moeten drinken, maar even als tip,
als je borstvoeding geeft ga je niet van afvallen ja misschien een beetje maar je baarmoeder komt eerder weer op zijn plek. en het kost niets.
@rozemarijke: ja 85 kcal per kopje... daarom had ik het er ook maar eerlijk bijgezet! @andrea: kost niets? Ik ben al een fortuin kwijt aan kolf, kompressen, voedingsBH's en flesjes voor als ik weer ga werken. Ik denk dat het inmiddels wel oploopt tot 300 euro... Vraag me af of BV wel zo veel goedkoper is dan flesvoeding. Ja vroegah, toen de vrouwen niet buitenshuis werkten....
Ik viel de eerste 3 maanden geen gram af. Daarna begon ik langzaam wat kilo's kwijt te raken. Geef het de tijd. Het schijnt dat je door de BV de kilo's in het begin ook vast kunt houden.