Om het zo maar even te noemen... Ik ben 17 juni bevallen van ons tweede zoontje. Onze eerste heb ik ruim 2,5 jaar borstvoeding gegeven en ben gestopt rond de 12 weken zwangerschap. Nu is het zo dat dit knulletje ontzettend goed slaapt in de nacht. Ik moet hem echt wakker maken voor een voeding. Van de verloskundige en kraamzorg mag hij er overdag max 4 uur tussen laten en 's nachts max 6 uur. Nu heb ik altijd gedacht max 4 uur, ook in de nacht. Mag 6 uur? Overigens staat hij niet te trappelen als ik hem wakker probeer te maken. In zijn slaap drinken doet hij pertinent niet. Hij houdt zijn kaken stijf op elkaar. Als ik erg veel moeite doe, dan drinkt hij iets uit 1 borst. De andere borst probeer ik dan met de hand wat te legen. Kolven zie ik eerlijk gezegd niet zo zitten. Dat vonden mijn tepels de eerste keer niet zo prettig. Productie is verder prima op gang. Kleine drinkt overigens vaak overdag, in minimaal 2 clustersessies en dan nog een aantal keer tussendoor. Soms 1 borst, soms 2. Eigenlijk 2 vragen: - is die 6 uur problematisch op den duur, ondanks het vele drinken overdag? - en wat is jullie definitie van een lege borst? Hoe herken je die? Ik blijf melk druppelen en kan ook heel makkelijk met de hand afkolven. Hopelijk een niet al te warrig verhaal geworden zo. Bedankt voor het beantwoorden.
Overigens woog hij bij de geboorte 3510 gram bij 52 cm. Hij is afgevallen tot 3325 gram en is inmiddels 3400 gram. Hij is 65 gram aangekomen in de laatste 3 dagen.
Hoi, Als je kindje alert is als het wakker is, plast en poept lijkt het me prima. Biedt in ieder geval beide borsten aan en kijk of je kindje effectief drinkt: voorkom dat het te snel aan de borst in slaap valt en geef dan een aai over de bol of praat tegen hem. Vaak kun je dan nog even herinneren dat hij aan het drinken is. Gewoon maar hem volgen, hij meldt zich wel!
Bedankt voor je reactie. Inmiddels de eerste regeldag ook achter de rug, precies met 10 dagen. Hij komt nu in de nacht een keertje extra. Wellicht door een verkoudheid die hem parten speelt, maar is mij prima. Overigens kan ik op mijn kop gaan staan, maar als hij slaapt, dan slaapt hij.