Hier mijn verhaal. Ik heb met mijn zoontje een half jaar af en aan last gehad van spruw.mhet ging toen uiteindelijk weg toen ik daktarin orale gel kreeg. Ik heb hem 1 jaar bv gegeven. Nu 28-5 bevallen van een prachtige dochter. Ik heb uit voorzorg drie weken voor de bevalling een tablet tegen een vaginale schimmel gedaan. Nu had mijn dochter op dag 7 al een spruwplekje in de mondhoek. Iom lactatiekundige meteen begonnen met daktarin. (Huisarts en apotheek deden hier errrug moeilijk over, maar uiteindelijk na dingen ondertekend te hebben van eigen risico meegekregen). De volgende dag was het plekje in haar mondhoek al weg. Twee weken doorgesmeerd na elke voeding klein beetje. Tepels na elke voeding miconazolnitraat opgesmeerd. Elke voeding nieuwe zoorgcompressen, elke voeding schone doeken 60 graden gewassen. Elke dag spenen uitkoken. Nu 1 dag gestopt en nu lijkt haar tong al witter te worden. Ik hoop nog dat het gewoon melk is, maar ik ben bang dat het gewoon net zo snel weer terug komt. En ik merk dat de moed mij nu al in de schoenen zakt bij het idee dat het zolang weer gaat duren. Ik had mij voorgesteld het nu 1x goed te doen, en mocht het dan weer terugkomen het dan te laten. Ik heb er namelijk geen last van (tenminste bij mij. Zoon nooit gehad). Mijn dochter drinkt wel wat onrustig soms krijgt hem soms niet goed vacuüm. Verder veel poep en plasluiers en groeit als kool. Ik heb een sterke toeschietreflex dus dat kan het ook zijn. Ik probeer het sterkste weg te laten lopen. Mijn vraag is, is het inderdaad een idee om het gewoon ff te laten gaa als het weer terugkomt, of is dat helemaal niet handig. (Tube daktarin is ook al bijna op) ik vind het namelijk ook niet fijn al die medicijnen al in mijn meisje te stoppen. Kan het kwaad of niet? Ik hoor graag je gedachtengang hierover.
Ps, voordat ik bij mijn zoontje daktarin kreeg had ik al 7-8 nystatine kuren gehad. Bv geven is niet echt leuk als je al die extra handelingen steeds moet doen.
Hoi, ik ben bang dat jouw bericht er tussendoor is geschoten en dat ik het niet heb gezien. Hoe is het nu? Als jullie geen klachten hebben, is de vraag of het daadwerkelijk spruw is geweest... Als je nog vragen hebt hoor ik het graag!
Geeft niet. Ik heb ondertussen lactatiekundige erbij gehad, ik doe nu 3x kokosolie dat helpt goed alleen wit tongetetje maar spruw is het volgens mij niet, zit alleen nog aan haar billen. Gaat goed met ons
grappig dat je dat zegt....luieruitslag kan dan weer wel met schimmel te maken hebben... Maar als het zo goed gaat, lekker zo doorgaan! puur bosbessensap wordt hier ook wel eens genoemd met goed resultaat. Groetjs,