Vraag aan ervaren borstvoeders

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door fairy2011, 11 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Ik geef mijn 2,5 week oude zoontje borstvoeding. Bij de eerste is dit binnen een week volledig mislukt, maar vol goede moed bij m'n zoontje weer een poging gedaan. Nu lijkt het te slagen.

Mijn zoon geeft soms aardig wat melk terug. Soms spuit het zelfs zijn neus uit. Ik zou zeggen dat hij kennelijk te veel binnen heeft gekregen? Toch lijkt hij daarna toh nog hongersignalen te geven. Ik leg hem dan ook nog aan de andere borst. Overvoed ik hem niet zo? Niet meer aanleggen lijkt geen optie, dan zet hij het op een gillen.

2. kleinesara

kleinesara Niet meer actief

Ik ben geen ervaren borstvoedster maar ik weet wel het antwoord denk ik. Bij baby's sluit het maagklepje nog niet helemaal waardoor de maaginhoud makkelijk weer naar boven kan komen. Hier was na de voeding een tijdje rechtop houden de oplossing. Na een voeding ging ze meteen in de de draagdoek en daar spuugde ze niet meer.

3. nora25

nora25 Actief lid

18 okt 2013
    347
    94
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik ben ook nog niet zo ervaren; mijn mannetje is nu bijna 4 maanden. Heb hetzelfde gehad; dacht ook aan hongersignalen. Maar Net als hierboven, kregen we det tip dat het misschien met het maagklepje te maken heeft. Vanaf dat moment gaf ik hem, als hij gespuugd had en toch nog wilde drinken een speen. En dat hielp; hij wilde gewoon de vieze smaak/ het zuur wegslikken. Als het over was, gooide hij de speen eruit en lachte hij.

4. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.807
    5.942
    113
    Vrouw
    Overvoeden is met borstvoeding niet echt een punt: je hoeft niet in maximalen te denken want bv is onbeperkt.
    Waarschijnlijk heeft je zoontje inderdaad een klepje wat nog niet helemaal sluit, heel normaal bij zulke kleintjes.

Heb je een sterke tsr? Heeft hij moeite met de voeding in het begin, of als hij klaar is met een borst?
    Een speentje aanbieden zou ik nu nog niet doen. Dat is alleen nodig als ie, na 2 borsten gedronken te hebben, nog steeds heel veel zuigbehoefte heeft. Hou hem inderdaad rechtop na een voeding, zodat de boel goed kan zakken.

Goed dat je de 2e ook weer bv wil proberen! Correctie, het gaat gewoon lukken! Wat ik je mee wil geven, ik weet niet waarom het fout is gegaan, maar heb je toen hulp van een LK gehad?
    Zo nee, zorg er voor dat als je nu tegen dingen aan loopt, je hulp inschakeld. Want dan kom je er zeker uit!

5. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.807
    5.942
    113
    Vrouw
    Euh...jawel hoor!:p

6. kleinesara

Ik heb nog nooit borstvoeding gegeven, dus nee hoor ;)

7. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.807
    5.942
    113
    Vrouw
    Hahahaha ik keek naar de leeftijd van je kindje vandaar...:D

8. kleinesara

Ja die krijgt inderdaad al 7 maanden borstvoeding, maar niet van mij ;)

9. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.771
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik zou inderdaad eerst eens proberen je kindje wat kanger rechtop te houden na een voeding. Eventueel een draagdoek gebruiken. Mocht je kind veel zuigbehoefte hebben en daardoor steeds om de borst vragen, ook als hij eigenlijk al (te) veel gedronken heeft, kun je kijken of hij je pink wil. Als dat het probleem oplost, kun je een speen proberen. Let dan wel op dat hij goed blijft aanhappen aan de borst.

10. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Mijn dochter was echt een spugertje, tientallen keren kwakte ze mondje tot grote golf melk overal neer. Hups, daar ging ze weer... Tijdens een voeding, net na de voeding, een uur na de voeding, 2 uur na de voeding, bij iedere luier wisseling, tijdens het aan/uitkleden.... maakte allemaal niet uit. Tijdens een voeding kwam er van alles uit, en dan dronk ze daarna weer vrolijk verder.
    Ze had er geen last van, groeide goed, dus tja, ik heb gewoon veel gewassen en gedweild. Continue een slab om.

Vanaf 6 mnd is het beduidend minder geworden. En dat is eigenlijk ook mijn ervaring van mijn oudste, ze groeien er vanzelf overheen...

11. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Meiden, bedankt voor de adviezen!

12. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.807
    5.942
    113
    Vrouw
    Na een bericht van jou gelezen te hebben op een ander forum :(
    begrijp ik wat je bedoeld
    Het was niet mijn bedoeling je te kwetsen!

13. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Klinkt als een kindje dat overloopt, vanwege hoge melkproductie.
    Heb je vaak in het begin.
    Als hij na het spugen weer wil drinken, leg hem dan aan de leegste borst aan. Dan krijgt hij lekker vette groeimelk, zonder dat hij opnieuw overloopt!

14. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Ook een goed advies, bedankt.

Heb hem sinds gisteren ook langer rechtop gehouden en het spugen en teruglopen via neus is nauwelijks meer gebeurd. Moet ik hem wel echt meteen na de voeding snel oppakken.

15. Ponnetje82

15 mei 2013
    73
    0
    0
    Mijn dochtertje is nu alweer een half jaar en ik geef nog steeds bv. In het begin had ze hetzelfde probleem, ze was te gulzig en dronk echt teveel. Ze zeggen inderdaad dat ze van bv nooit teveel kunnen drinken en dat is ook zo want als ze teveel hebben gedronken dan komt het teveel er ook weer uit, wat dus bij haar het geval was.
    Ze bleef ook jammeren als ik haar wat eerder eraf haalde maar na een boertje was alles goed. Geen gespuug meer (spuitneuzen ook niet ;)). Dan maar een keer vaker aanleggen, dat ging beter.

16. tetta

tetta Fanatiek lid

19 apr 2011
    3.430
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier hetzelfde. Dl is er zelfs voor opgenomen geweest en het bleek dat ze veel te veel binnen kreeg. Mij werd aangeraden om 5 minuten beide kant te geven en daarna haar speentje vanwege de zuigbehoefte.

17. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.807
    5.942
    113
    Vrouw
    Ajjjjj
    Dat is helemaal geen goed borstvoedingsadvies
    Het is eerder ondermijnend,en zeker niet geschikt voor TS,haar kindje is pas 2,5 week....
    Het is ondermijnend omdat elke baby anders drinkt. Sommigen zijn in 10 minuten klaar (per kant), anderen doen er 2 x zo lang over.
    Snel of langzaam...5 minuten per borst is absurd. Zeker een jonge baby haalt dat helemaal niet en dat hoeft gelukkig ook niet.

Gelukkig dat het bij jou blijkbaar wel nog goed is gekomen?

18. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Zoë, wat bedoel je met dat haalt een jonge baby helemaal niet? Toch niet dat 5 min per kant te lang is?!

Die van mij drinkt soms wel 20 min per kant. Is dat niet goed dan? Ik vrees dat hij nu dus veel te lang drinkt bij mij...

19. Mamabram

Mamabram Niet meer actief

Nee ze bedoelt juist dat 5 min tekort is.! Geen zorgen maken!

20. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.807
    5.942
    113
    Vrouw
    Neeeeee!
    Je doet het goed hoor! En hij ook!:p

Deel Deze Pagina