klaar met kolven tijdens werkdag

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Taliada, 11 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Taliada

Taliada Actief lid

29 mei 2012
    366
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben er eigenlijk wel klaar mee om continu te kolven op het werk. Liam krijgt bij de oppas in totaal 200 cc. Ik moet daarvoor echter wel 2 keer kolven (als ik dan genoeg bij elkaar kolf). Het gaat me steeds meer tegenstaan.

Is het een idee om naar 1 keer kolven te gaan en daarna te stoppen. Moet ik dan fv gaan meegeven naar de oppas? Ik heb namelijk niet genoeg voorraad. ik wil Liam wel gewoon blijven voeden als ik zelf thuis ben.

Hebben jullie tips hoe ik dat het beste kan aanpakken?

2. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ik ben met 9 maanden ook gestopt met kolven. Je kunt een melkvoeding vervangen door yoghurt maar mijn zoontje at dat nog niet goed. Hier dus deels overgegaan op kv.

3. Bloeme

Bloeme Bekend lid

16 jun 2012
    583
    154
    43
    Ik had ook geen zin meer om te kolven toen mijn zoontje een maand of negen was. Ben er toen ook mee gestopt. De oppas/ kdv gaven hem vanaf dat moment een flesje kv per dag, al heel snel hoefde dit niet meer. Maar als ik thuis was, wilde zoon nog wel bij me drinken. Dat kon (en kan), maar dan heb ik 's avonds minder melk. Momenteel comineer ik bv met kv, en dat gaat heel goed.

Je moet zelf een beetje een weg erin zien te vinden. Als je per se geen kv wilt geven kan je overstappen op ander melkproducten.

4. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Ik ben met 9 maanden naar 1 keer kolven gegaan door in de ochtend voor het werken leeg te kolven en dan tijdens de lunchpauze rond 1 uur. In de middag had ik dan weinig stuwing en in de avond weer genoeg melk voor de avondvoeding. Ik kolfde zo meestal toch genoeg (2x 150cc) om mee te geven aan de oppas.

5. Taliada

Taliada Actief lid

29 mei 2012
    366
    0
    0
    NULL
    NULL
    Op dit moment krijgt hij in de middag al yoghurt. Als hij daarvan goed eet hoeft hij ook eigenlijk nooit geen melk meer. Ik ga nu denk ik eerst naar 1 keer kolven en dan dinsdag maar eens kijken hoe hij reageert op een fles kv.
    Dan krijgt hij vervolgens een ochtend en avond voeding van mij en tussen de middag een fles kv. Hoe groot zou die fles dan moeten zijn?

6. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Met negen maanden kreeg mijn zoontje één borstvoeding op een werkdag ( ik ging in mijn pauze zelf voeden) dus dat lijkt me hetzelfde als één keer kolven. Dat zou ik dus adviseren en wat je kolft meegeven aan de oppas. Zelf zou ik geen kv bij geven.
    Wel meteen voor en na het werk aanleggen.

7. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Taliada ik heb nooit flesjes gegeven die groter zijn dan 170 ml, dat is wat mijn zoontje ook dronk met bv uit de fles. Als je op 3 melkvoedingen op een dag zit, zit je goed. Als je 's ochtends en 's avonds (en evt 's avonds) voedt, en smiddags een bakje yoghurt geeft dan is een fles in principe niet nodig.
    Mijn zoontje dronk de ene keer zijn fles wel leeg en de andere keer niet, hij heeft niet eens geknipperd toen hij opeens kv kreeg, dronk het meteen.

8. Bilou

Bilou Bekend lid

29 okt 2011
    879
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben er ook klaar mee. Moet soms echt met tegenzin gaan kolven. Zoontje is nog maar 4 maanden. Bijna 5 maanden. Ik geef hem een keer per dag een flesje kv sinds een week. Wil uiteindelijk alleen nog maar snachts en sochtends de borst gaan geven.

Denk dat je anders ook eens kan proberen om steeds minder te kolven de tweede keer, totdat je het helemaal kan weglaten.

9. Taliada

Taliada Actief lid

29 mei 2012
    366
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb gisteren 1 keer gekolfd. Eigenlijk geen last van stuwing gehad. Ik had wel een hele mooie opbrengst. Ik heb wat poeder van een collega van mij gekregen om te proberen. Dinsdag krijgt hij een fles van100 met 3,5 schepje. Hij moet die melk wel krijgen want met alleen 2 voedingen op een dag van mij heeft hij toch echt tekort.

10. Marley

Marley Bekend lid

2 jun 2011
    598
    37
    28
    Ik ben het kolven ook zat. Per wanneer kan je een bv gaan vervangen door yoghurt? Ik moet nu tweemaal kolven en wat eerder weg om de derde voeding zelf te geven. Liefste zou ik max nog maar 1 keer kolven. Vervang hem alleen liever niet voor kf, yoghurt lijkt me goed! Maar per wanneer dus? En geef je dan net zoveel als een bv, dus in ons geval 220 cc?

11. Taliada

Taliada Actief lid

29 mei 2012
    366
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je kunt het als moeder allemaal mooi bedenken maar het kindje beslist toch. Hij wou de fles met kv dus echt niet. Krijsen! Toen de gastouder vervolgens de moedermelk gaf dronk die de fles gulzig leeg. Hij heeft dus overdag maar 100 cc gehad. Heeft verder niet gekraaid om meer. Ik kolf nu 1 keer en dat gaat goed maar wil ook daar eigenlijk vanaf.

Hebben jullie nog tips? Zelf ook maar niet meer voeden tussen de middag? Wat anders geven? Hij krijgt al ruim 150 cc yoghurt. Bv en kv tijdelijk mengen? Karnemelk proberen?
    ik hoor ze graag!

Deel Deze Pagina