Hallo, Savonds is het gewoon vaak dat ik te weinig heb. Hij wordt dan heel boos en slapen gaat het hem dan dus niet worden. Als tie dan eindelijk slaapt word hij soms drie keer per nacht wakker. Hij wil dan vaak de hele avond clusteren maar vervolgens smorgens ook vanaf 6 uur tot een uur of elf en dan ook om dev2 uur komen snachts. Dit is nogal vermoeiend en hou ik niet lang vol. Soms heb ik smorgensvwat gekolft en als ik hem hier dan wat van geef soms zelfs maar 30cc dan is hij tevreden en slaapt gewoon hele nacht door. Maar dit lukt niet iedere morgen. Zou ik hem als hij weer zo'n avond heeft een keertje een flesje kv geven als ik geen bv op voorraad heb of krijgt hij dan teveel last? Groetjes
Ik heb mijn dochter ook borstvoeding gegeven maar heb altijd de laatste voeding kunstvoeding gegeven en dat ging prima, nooit last van gehad en voor mij wat rust in de avond. Ook als ik soms overdag niet in de gelegenheid was om de borst te geven dan gaf ik een fles kv. Mijn produktie liep niet terug maar als je al (te) weinig melk produceert kijk dan wel uit dat dat niet gebeurd.
Het is maar soms dat is het stomme meestal icm stress en vaak komt hij gewoon echt maar 30 cc tekort lijkt het. Ik denk dat ik dan toch wat kv ga proberen. En dan steeds goed nakolf misschien dat dat helpt. Want steeds die stress dat het dan niet lukt en voel me dan zo onzeker is ook nie goed denk ik Bedankt voor je snelle antwoord
Hoi Pugga, Ik zou persoonlijk geen kv bijgeven maar toegeven aan het clusteren clusteren clusteren. Ik denk dat het regeldagen zijn en als je kv bij gaat geven kom je niet over dit punt heen. Juist nu is het zaak de productie op te krikken en dat kan jouw alleen kindje het allerbeste doen.. Je investeer in je melkproductie zodat latere dipmomenten 'mee zullen vallen' en je dus sneller weer op productie bent. Ik snap dat het zwaar is, bv geven is in het begin ook flink investeren maar mijn ervaring is (geef bijna 11 maanden bv) dat je alles wat in het begin loeizwaar is geweest, je het dubbel en dwars terugkrijgt. Denk er nog eens goed over na maar vooral veel succes! Groetjes Chocotof
Hij zit midden in de clusterleeftijd, dus gewoon aanleggen, aanleggen, aanleggen, en borstcompressie toepassen (kijk op borstvoeding.com voor uitleg).
Ik wil heel graag toegeven aan dat clusteren maar soms dan komt er dus niets meer en dan word hij zo boos en gaat dan echt krijsen en dan zo zielig. Hij word dan ook heel boos. Maar ik denk dat ik toch jullie ervaringsdeskundige maar ga geloven en gewoon lekker heel de avond en ochtend et mn manneke liggen Nog meer mammatijd!