Minder vaak kolven geeft meer produktie

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door devil81, 23 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. devil81

devil81 Actief lid

20 mrt 2010
    374
    1
    18
    Hoi Teddy,

Ik kolf fulltime, dit omdat ze in het begin helemaal niet wilde en daarna omdat ze heel ongeduldig is, en mama ook, en dit leidde tot frustratie voor beide, al die tijd dacht ik ze nog aan de borst te willen, maar nu heeft ze zo'n lekker schema/ritme dat ik het maar zo laat! Ze is 6wkn trouwens!

Nu zeggen ze continu dat als je vaker kolft je meer produktie hebt?? Heb nl niet genoeg om alles te geven, meestal 1-2 flessen Hypo-alllergeen, en 4-5 flesjes BV, dus soms las ik een kolf dag in met om de 2-2,5 uur kolven, normaal om de plus minus 3 uur!
    Nu merk ik dat al ik zo'n kolf dag in las met korter op elkaar kolven dit weinig zin heeft, en als ik er weleens 4-5 uur tussen laat ik ineens een toestroom heb, en veel meer kolf, kan dit of is dit maar een gedachte!
    Als ik zo'n kolf dag in las kan ik net zo veel of misschien wel minder kolven dan normaal!
    Ik wil ook wel iets minder kolven dan 6x per dag, zou ik er bijv 4uur tussen kunnen gaan laten, en loopt mijn produktie dan niet terug?

Groetjes

2. Teddy

Teddy Bekend lid

20 okt 2011
    695
    0
    0
    Hoi,

Het zal idd zo zijn dat je op de dagen dat je vaker kolft niet veel meer productie hebt. Je lijf heeft daar een aantal dagen voor nodig. Dus na 2-3 dagen vaak kolven gaat je lijf pas meer melk maken. Maar het ene lichaam heeft meer stimulans nodig dan de andere en jij hebt er misschien 3-4 voor nodig om meer melk te gaan maken. Je zou er ook nog voor kunnen kiezen om stimulerende kruiden te gebruiken, om zo je productie wat op te krikken. Fenegriek is een bekend middel.

Deel Deze Pagina