Pril zwanger en borstvoeding

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Siamara, 14 jun 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Siamara

Siamara Fanatiek lid

1 okt 2018
    2.878
    2.797
    113
    Vrouw
    Overijssel
    Ik heb een dochtertje van 10 maanden en ben weer pril zwanger, vierenhalve week ongeveer. Nu herinner ik me van al mijn andere zwangerschappen zonder uitzondering dat mijn borsten al voor een positieve test erg veel pijn deden. Nu is dat niet zo. Ik geef nog 2x per dag borstvoeding aan mijn dochter en heb daar totaal geen last van, terwijl ik overal lees dat borstvoeding tijdens het eerste trimester voor de meesten te pijnlijk is. Ik voel me verder volop zwanger, maar die pijnloze borsten maken me toch onzeker, vanwege alle miskramen die ik al heb gehad. Van één andere vrouw weet ik dat zij dit herkent, gelukkig, maar ik ben toch benieuwd naar meer ervaringen :)

2. Emotions

Emotions Fanatiek lid

5 jan 2019
    1.982
    2.237
    113
    Vrouw
    Geen tips voor je, maar ik herinner me nog de weg naar je dochter en ik wil je van harte feliciteren! Heel erg blij voor je en hopen op een goede afloop.

Siamara vindt dit leuk.
  3. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.638
    27.293
    113
    Vrouw
    Ik had ook geen pijn met borstvoeding, werd helaas wel miskraam maar had door hcg stijging 0.0 last van de borsten. Bij eerdere zwangerschappen wel gelijk last van de borsten. Denk ook dat de borsten al zoveel gewend zijn dat als ze wat groeien we er niets van merken

Siamara vindt dit leuk.
  4. Secret Promise

Secret Promise Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.883
    2.735
    113
    Vrouw
    Wat leuk dat jij ook weer zwanger bent! Gefeliciteerd:D
    Wat betreft je vraag; ik ben niet helemaal in eenzelfde situatie geweest, omdat ik niet (meer) live borstvoeding geef maar kolf;) Maar denk toch dat het wel wat vergelijkbaar is. Bij M. had ik ook dat mijn borsten gevoelig waren tijdens die eerste (prille) zwangerschapsweken, maar dat had ik nu dus helemaal niet! Het kolven voelde gewoon zoals normaal in het prille begin:) Pas toen ik ietsje verder was (zeg 6-7 weken) begonnen mijn tepels ineens gevoelig te worden tijdens het kolven. Dus het kan ook nog komen!

Ik snap dat het allemaal spannend is, zeker gezien je voorgeschiedenis.. Maar dit komt volgens mij bij genoeg andere vrouwen voor hoor:thumup:

Siamara vindt dit leuk.
  5. Enigma

Enigma Fanatiek lid

11 jul 2019
    1.195
    1.612
    113
    Vrouw
    Bij mij duurde het ook wat langer voor het vervelend werd. Weet niet meer precies hoeveel weken ik was, maar denk rond de 8-9 weken voor het pijnlijk werd, had ook een productiedip toen, maar dat was na een weekje of zo weer goed. En het was weer een paar weken later dat ik het voeden echt heel vervelend begon te vinden. Dochter vond melk toen ook niet lekker meer (smaak veranderde blijkbaar) en de productie liep toen ook drastisch terug. En zo zijn we toen gestopt.

Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Siamara vindt dit leuk.
  6. Korenbloem86

Korenbloem86 Fanatiek lid

1 mrt 2013
    1.835
    1.343
    113
    Gefeliciteerd!
    Onze tweede kreeg nog borstvoeding toen ik zwanger werd van de derde. Maar pijnlijke borsten kan ik me niet herinneren. Wel dat de productie minder werd, maar dat vond ik niet heel erg, ze dronk namelijk alles nog bij mij en weigerde iets anders (of uit wat anders) te drinken. Door die nieuwe zwangerschap zijn we naar twee voedingen gegaan en verder dronk ze uiteindelijk uit een beker.

Siamara vindt dit leuk.
  7. Moto

Moto Bekend lid

5 dec 2019
    592
    537
    93
    Bij mij werd voeden pas het tweede trimester pijnlijk, op een enkele keer gevoelige tepels in het eerste trimester na. Geen gevoelige borsten ook. En ik barst van de hcg want tweeling op komst:roflmao: mijn zoontje drinkt in de ochtend en de avond nog, een maar het is niet veel meer wat er uitkomt. Van stoppen moet jij echter nog niks weten, eerder het idee dat hij juist langer wil lurken, ik al komt er zowat niks :D

Siamara vindt dit leuk.
  8. Siamara

Siamara Fanatiek lid

1 okt 2018
    2.878
    2.797
    113
    Vrouw
    Overijssel
    Dankjulliewel voor de fijne reacties!!!! Ik ben helemaal gerustgesteld. Met mijn geschiedenis weet ik maar al te goed dat het mis kan gaan, maar aan de pijnloze borsten zal het dus niet liggen ;)

Secret Promise vindt dit leuk.
  9. Siamara

Siamara Fanatiek lid

1 okt 2018
    2.878
    2.797
    113
    Vrouw
    Overijssel
    Jij ook gefeliciteerd!!!!

Secret Promise vindt dit leuk.
  10. Siamara

Siamara Fanatiek lid

1 okt 2018
    2.878
    2.797
    113
    Vrouw
    Overijssel
    Wat lief, dankjewel! Ik ben zielsgelukkig met mijn kleine meisje ❤️ en ook jij gefeliciteerd!!

Emotions vindt dit leuk.
  11. Willemijntje19

Willemijntje19 Fanatiek lid

26 apr 2016
    2.394
    1.205
    113
    Vrouw
    Hier ook geen pijn tijdens het voeden toen ik prik zwanger was. Dit kwam echt pas later. Heel veel succes!

Siamara vindt dit leuk.
  12. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.882
    6.411
    113
    Ik heb nog tot 20+ weken zwangerschap bv gegeven en nooit pijnlijke of gevoelige borsten gehad, ook daarna niet (productie stopte ook niet echt, de oudste vond het alleen niet meer lekker). Na de bevalling ging het ook allemaal soepel, veel minder last van stuwing enzo, bij de eerste was stuwing soms wel flink gevoelig - bij de tweede enkel zo’n heel vol gevoel, maar niet gevoelig.

Siamara vindt dit leuk.
  13. Snananas

Snananas Actief lid

20 nov 2015
    327
    380
    63
    Gefeliciteerd!
    Ik geef nog borstvoeding aan jongste zoon. Ben morgen 38 weken zwanger. Zoon is van februari 2020. Hij heeft een periode droog gedronken en nu komt het sinds kort weer steeds meer op gang. Tot een week of 20 ook nog aardig wat melk. Mijn borsten zijn niet noemenswaardig gevoelig geweest.
    Toen ik in verwachting bleek van 3e kindje, was 2e 8 maanden. Hij was met net 4 weken zwangerschap al vrijwel klaar met de borst. Ik had een koperspiraal, dus zocht er geen zwangerschap achter. Mijn borsten waren toen wel heel gevoelig, pijnlijk. Het drinken gaf krampen in de baarmoeder en ik werd er misselijk van. Bovendien weigerde zoon dus nogal snel helemaal.

Per zwangerschap dus heel verschillend!

Siamara vindt dit leuk.
  14. Siamara

Siamara Fanatiek lid

1 okt 2018
    2.878
    2.797
    113
    Vrouw
    Overijssel
    Ontzettend bedankt allemaal!!! ❤️❤️

Willemijntje19 vindt dit leuk.
  15. Akka

Akka Fanatiek lid

2 sep 2019
    1.392
    1.493
    113
    Vrouw
    Bij zowel mijn vorige zwangerschap als deze (nu 10wk zwanger) gaf ik nog borstvoeding. De gevoeligheid van mijn borsten begint pas sinds een week of 8 toe te nemen, het is ook nog niet zo heftig, nu vooral met aanhappen. Mijn productie is wel vrijwel meteen heel laag geworden trouwens.

Bij mijn vorige zwangerschap ben ik wel gaan afbouwen in het tweede trimester omdat het toen wel heel pijnlijk was, maar echt later pas dus (zijn stopte ook toen ik ongeveer 20-24 weken zwanger was, omdat de melk toen echt stopte).

Ik duim voor een positief vervolg!

Siamara vindt dit leuk.
  16. Nixter

Nixter Fanatiek lid

14 jul 2016
    1.659
    1.337
    113
    vlakbij Amsterdam
    Hier ruim 8 weken zwanger en een dochter van ruim 2 jaar die af en toe nog drinkt. Het is iets gevoeliger, maar niet noemenswaardig.
    In haar zwangerschap hoefde je maar te kijken en ze deden zeer.
    Maar in de zwangerschap van onze oudste heb ik amper last van mijn borstel gehad. (Dat is nu de oudste, dus gaf geen borstvoeding).
    Het kan dus echt wel gewoon goed aflopen hoor.
    Net als dat bijvoorbeeld misselijkheid bij elke zwangerschap anders kan zin.

Siamara vindt dit leuk.
  17. Siamara

Siamara Fanatiek lid

1 okt 2018
    2.878
    2.797
    113
    Vrouw
    Overijssel
    Nou inderdaad, dat blijkt wel uit alle reacties hier! Grappig, want als je googlet vind je echt alleen maar dat het juist meer pijn doet tijdens het 1e trimester. Ik voel he-le-maal niets aan mijn borsten nu. Dat was tijdens mijn vorige zwangerschap inderdaad wel anders. 's Avonds m'n beha uittrekken, auwwwww

18. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.272
    8.717
    113
    Vrouw
    @Siamara meid wat ontzettend gaaf dat je weer zwanger bent! Gefeliciteerd! Hopelijk blijft dit kindje lekker plakken ❤️

Siamara vindt dit leuk.
  19. Siamara

Siamara Fanatiek lid

1 okt 2018
    2.878
    2.797
    113
    Vrouw
    Overijssel
    Oh Mim ik gun het jou ook zo!!!! Het heeft je de afgelopen tijd niet meegezeten hè :(

Ik begin nu trouwens gevoelige tepels te krijgen tijdens de borstvoeding! Dacht eerst dat m'n dochter haar tanden gebruikte, maar volgens mij is het echt de zwangerschap!

Mim89 vindt dit leuk.
  20. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.272
    8.717
    113
    Vrouw
    Nee er is een hoop gebeurd weer. Maar we gaan het zien de komende maanden...

Siamara vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina