Hoi hoi! Mijn zoontje is nu 14,5 week oud en hij krijgt al vanaf het begin een combi bv en kv.. doordat de kraam geen ervaring had met bv heeft ze me verkeerd ingelicht. Na 4 weken aansukkelen is er een lactatiekundige geweest en bleek dat ik Levi al die tijd verkeerd aan had gelegd en dat hij niet goed hapte. Na wat oefenen is dat helemaal goed gekomen. Ik ben vanaf 4 weken ook erbij gaan kolven om zo de productie wat hoger te krijgen. Nu ben ik gaan werken en daar kan ik ook kolven. Ik wil het liefst dat mijn productie nog iets wordt verhoogd, omdat ik met kolven geen heel voeding eruit krijg. Ik weet dat kindjes zelf meer uit de borst krijgen.. maar hoeveel meer, dat weet ik niet. als ik kolf, kolf ik gemiddeld zo'n 120cc.. Levi drinkt ong 200cc uit een flesje, dus heb altijd een te kort van 80cc. Kan ik nu nog mijn productie opschroeven? Omdat hij al bijna 3,5 maand is.. zo ziet het voedingsschema er uit: 07:00 uur live bv 11:00 uur live bv (dagen dat ik werk kv of afgekolfde bv) 15:00 uur flesje kv 19:00 uur live bv 23:00 uur flesje kv (soms afgekolfde bv als ik daar genoeg van heb) Op de dagen dat ik werk kolf ik om 12:00 uur en om 23:00 uur ipv de flesjes. Het liefst wil ik dat ik minimaal 3 van de 5 voedingen bv kan geven (in een flesje of live) maar daar kom ik vaak niet aan. Mijn 2 uur bv tijd op het werk heb ik al gebruikt. ik begin een half uur later, kolf een half uur tussen de middag en ga 1 uur eerder naar huis, dus op de dagen dat ik werk kan ik op het werk niet extra kolven. Wanneer kan ik dan nog extra kolven om de productie op te krikken? en is dat uberhaupt nog mogelijk..?? alvast bedankt voor jullie reacties
Je kan zeker je productie opkrikken, met name op de dagen dat je thuis bent. Leg je zoontje elke 2 uur aan, zonder uitzondering. Dus niet kolven of kv geven op die dagen. Je kan eventueel op werkdagen nog nakolven in de avond. Dan komt er misschien niet veel melk, maar het stimuleert je productie wel. Verder borstvoedingsthee drinken? Al helpt het niet, het is wel erg lekker Geef je nog nachtvoedingen? Die zijn ook heel goed voor je productie.
bedankt voor je reactie!! Dan ga ik hem iedere 2 uur aanleggen! Moet ik hem dan wakker maken als hij slaapt? of alleen aanleggen als hij zich meld en anders kolven? Dat na kolven is ook een hele goede! Ik hoop dat het gaat lukken Bv thee heb ik ook, die is idd erg lekker die ga ik ook weer wat meer drinken, helemaal niet meer aan gedacht! Nachtvoedingen geef ik niet meer. Hij slaapt al heel lang 's nachts door. Ik wil hem dan niet wakker maken. Ik heb volgens mij nog nooit echt een regeldagje meegemaakt.. denk dat ik dat door de combi met fv niet merk. hopelijk kan ik straks 100% bv nog gaan geven tot de 6 mnd
Ik zou hem overdag wel wakker maken (als hij er meer dan 3 uur tussenlaat), en tijdens zijn wakkere periodes lekker veel aanleggen. 's Nachts inderdaad laten slapen. Het kan wel zijn dat hij nu veel sneller komt om een voeding, met het opkrikken van je productie ga je vanzelf 'regelen'. Hoe meer rust je kan nemen, hoe sneller je erdoor bent. Succes!
Dat kan prima! Hier zelfs met 8 maanden m'n productie opgekrikt om te kunnen doneren. Kolf ca 200cc per dag extra. Eerder liet ik mijn dochtertje vaak voor en na het slapen drinken en die dronk ook nog s nachts dus kwam dan snel op een keer of 10. Werkt prima voor je productie Extra kolven doe ik als mijn jongste slaapt, ongeveer 1-1,5u na de voeding. Je kunt je kleine om de 2 uur aanleggen of dit schema gewoon aanhouden en tussendoor gaan kolven. Dus om de 2 uur kolven of aanleggen.
Kan heel goed hoor, zoals de andere mama's al schrijven. Wat de flessen betreft: probeer die kleiner te maken, 200cc is in mijn ervaring voor een borstkind ontzettend veel. Door je kind vaak aan te leggen en de inhoud van de flessen te beperken hoef je ook niet meteen meer van die megahoeveelheden te kolven. En zorg dat er op de fles een newbornspeen zit!
Ik zou me ook niet druk maken om die hoeveelheid hoor. Ik heb nog nooit meer dan 200 cc gekolfd. Eigenlijk heb ik altijd rond de 100 en als ik mazzel heb 120. En ze heeft er zat aan. Meer heeft bij mijn dochter toch geen zin want ze drinkt niet graag uit een fles. Alleen de ergste honger drinkt ze weg op kdv dagen. De rest haalt ze bij mij weer live in.
Ja, aanleggen zo veel mogelijk! Komt helemaal goed, gewoon tiet onder de neus stoppen, mijn zoontje zat helemaal aan de fles en die heb ik uiteindelijk weer op volledig borstvoeding gekregen... En de borstvoedingsthee van Weleda is super! Elke natuurwinkel kan dit voor je bestellen. Helpt echt.
Sorry dat ik nu pas weer reageer.. heel erg bedankt voor jullie tips! Ik ga er mee aan de slag! Het gaat nu ook steeds beter Ik wil graag minder kolven en meer live geven nogmaals bedankt!!