Wanneer laatste voeding eraf?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Mevrouw Pinguin, 18 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mevrouw Pinguin

Mevrouw Pinguin Fanatiek lid

22 mrt 2015
    1.042
    8
    38
    Vrouw
    Wanneer kan de voeding van 22.00/23.00 eraf? Ik maak mijn zoon nooit wakker, hij meld zichzelf wel. Meestal slaapt hij weer verder met een speentje en daarna wordt hij ook nog wel een paar keer wakker maar tegen een uur of 4 zwaar ontevreden dus leg ik hem weer aan. Maar als hij wel in de avond voeding krijgt en hij meld zich daarna, dan is hij Tot in de ochtend tevreden met een speentje steeds wanneer hij wakker wordt. Dus ik vroeg mij zo af, vanaf welke leeftijd kan het eraf? Ik weet ook nooit zo goed wanneer hij nou honger heeft of gewoon zuig behoefte. .

Hij is 7 maand en eet eigenlijk bijna volwaardig vast voedsel.

2. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.808
    5.944
    113
    Vrouw
    Ik zou het hem lekker zelf laten bepalen..
    Als ie echt honger heeft dan merk je het wel👍

3. Pepper92

Pepper92 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.028
    457
    83
    Vrouw
    Groningen
    Is het nu geen gewoonte geworden? Mijn dochter van 8 en een halve maand slaapt al maanden van 19:30 tot 7. De nachtvoeding was er na een week al vanaf en ze ging elke paar dagen een half uurtje eerder op bed. Na een paar maanden lag ze om 19:30 al op bed. Ik denk met 3 a 4 maanden al.

4. Ballon

Ballon Niet meer actief

Bij ons kreeg hij de laatste fles om 19.00 toen hij 6 weken was omdat de fles van 23.00 drama was. Wij hebben hem gewoon weg gelaten, eerste nacht het eerste flesje 30 gegeven toen hij smorgens vroeger ( logisch ) kwam, daarna gaan rekken met een speentje. Was met een paar dagen gepiept. Nu geven wij wel flesvoeding. Ik weet niet zo goed hoe het zit met borstvoeding. Kun je niet proberen om om 04.00 wanneer hij wakker wordt wat water te geven? Of heeft hij echt honger?

5. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Ik weet niet wat je zelf fijner vindt, maar als je 's nachts minder gedoe hebt omdat je 's avonds een late voeding hebt gegeven zou ik daarvoor kiezen. Ik zou er niet zomaar vanuit gaan dat het zichzelf wel oplost na een tijdje. Mijn zoontje doet in elk geval niet aan aanpassen aan mijn schema.

En borstvoeding mag zo lang en zo vaak als je wil, dus alleen rekening houden met je eigen wensen en die van je kind.

6. Liedx

Liedx Fanatiek lid

11 mrt 2013
    1.890
    404
    83
    Nederland
    Onze zoon wordt over 3 weken 1 jaar en hij komt nog steeds voor een voeding rond 11 uur. Geen tips helaas over hoe je die voeding eraf kunt krijgen.

7. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Nee joh. Babys laten vanzelf voedingen vallen. Dat jouw baby zo lang doorslaapt is eerder uitzondering dan regel. Avond en nachtvoedingen zijn juist wenselijk voor de hersenontwikkeling en suikerspiegel van je baby, en is heel goed voor jouw melk productie.

@ts. Ik zou hem niet wakker maken maar gewoon voeden als hij erom vraagt. En een speentje zou ik eigenlijk ook niet geven, maar gewoon aanleggen om de redenen die ik hierboven heb genoemd.

8. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Bijna 7 maanden hier. Om 2100 ongeveer ligt hij er met een volle buik in en rond 1 uur geef ik hem ook nog een voeding voor ik zelf ga slapen. Daarvoor maak ik hem soms wakker. Maar hij drinkt altijd heel gretig en valt daarna voldaan in slaap. Om zich meestal rond 8 uur weer te melden. Als ik dat niet doe verplaatst die van 1 uur naar 3 uur. Dat is voor beiden niet leuk want ik word moeilijk wakker. Je kunt kiezen om die tijd te laten vallen als er niet gevraagd word. Maar als dat betekend dat je een extra keer wakker moet worden dan zou ik die tijd weer instellen. Nachtrust is goud waard om overdag het beste uit jezelf te kunnen halen.

9. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.808
    5.944
    113
    Vrouw
    Dat is boffen voor jou,maar geen nachtvoeding met 1 week en zo goed doorslapen is eerder uitzondering dan regel.

10. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Ik ben met 6 maanden gestopt om hem uit bed te halen rond 22.30. Maar ons zoontje werd al een tijdje niet zelf rond die tijd wakker. Hij dronk echter wel altijd goed en aangezien hij zeker niet te "dik" was vind ik die extra voeding wel een goed idee.
    Speentje heeft hij nooit gehad, dus ik vind het moeilijk om te zeggen wat je daarmee moet... voeden of sussen met speen.

11. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.126
    405
    83
    Oudste stopte er vanzelf mee met ruim 9 maanden. Ik heb hem nooit wakker gemaakt hij kwam altijd zelf.

12. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Het hangt enorm van het kind af. Onze dochter wordt juist onrustiger in de nacht als we haar wakker maken. Al vanaf dat ze heel klein was is dit zo. Ik heb het dus altijd haarzelf laten bepalen. Wakker en mummelen was speentje erin, zeuren of jengelen of smakken etc was voeden.

13. Typicalme

Typicalme Fanatiek lid

11 dec 2014
    1.158
    442
    83
    Vrouw
    Dit. Ik zou ook kiezen voor een late voeding en een rustige nacht. Ik heb zelf heel lang een late voeding gegeven, op mijn verzoek, eerst zodat ze lekker doorsliep en daarna zodat ik nog 1 x per dag bv kon blijven geven. Aanleggen en weer verder slapen. Ik merkte wel dat ik die voeding steeds vroeger kon geven, ik ben rond 21.30u blijven hangen, een tijd waarop ik zelf vaak naar bed ging.

Deel Deze Pagina