verstandskies

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door augurkjes, 25 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. augurkjes

augurkjes Niet meer actief

Ik was er al bang voor al paar jaar heb ik er last van me verstandskies, maar nooit wat aan laten doen omdat ik super grote angsten heb voor een tandarts.

Heb ook gezworen dat er nooit iets gesneden of getrokken word uit mijn mond. Ben er gewoon te bang voor.

Nu ben ik alleen zwanger, 29 weken en heb er nu echt heel veel last van. Fotos zijn er ook nog nooit gemaakt, tandarts moet ik over 2 weken heen, maar ben echt bang gewoon.

Paracetmol helpt niet voor de pijn, weet iemand misschien andere tips. Want het bonkt gewoon, en krijg ik hoofdpijn van. Heb het gevoel dat me wang dik is, echt last van gewoon.

En doen ze er wat aan als het moet tijdens een zwangerschap? want hij zal er dan uitgesneden moeten worden.

Okee of ik dat doet is vraag 2 want ik baar liever 10 kinderen dan 1 spuit in me mond. Bah word al bang als ik eraan denk.

Maar wie heeft tips?

2. diem

diem Actief lid

26 okt 2008
    203
    2
    18
    Vrouw
    Hey wonders2, ik heb voordat ik zwanger werd al mijn verstandskiezen laten trekken en ik zal eerlijk zijn dat was geen pretje.
    Voordat dat gebeurde had ik er ook veel last van. Bij mij kwam dat, omdat ze half door waren en er daardoor bacteri"en onder zaten (die ook na poetsen, flossen, spoelen etc niet weg te krijgen waren, beetje vies verhaal sorry). De dienstdoende tandarts heeft dat toen schoongespoeld met waterstofperoxide. klinkt eng, maar deed helemaal geen pijn en daarna was ik ook weer pijn vrij. Ik weet toevallig dat je die peroxide bij de drogist kunt kopen. Je hebt dan natuurlijk niet zo'n spuit, maar misschien helpt het al als je daar mee spoelt?
    Ik zou maar gewoon naar de tandarts gaan over twee weken, wel vervelend, maar die kan je wel van je pijn afhelpen... heel veel sterkte ermee..

3. Dienares

Dienares Actief lid

23 jul 2008
    255
    0
    0
    gebruik corsodyl mondspoeling, kreeg ik aangeraden door mijn tandarts omdat ik erniets aan wilde laten doen tijdens zwangerschap, omdat je gewoonweg weinig aan pijnstilling kunt hebben.
    na de bevalling ga ik ook meteen hieraan beginnen, ik houd niet van tandartsen en al helemaal niet van hechtingen ed.

4. Only me

Only me Niet meer actief

Ik gebruikte dan altijd Bocasan van OralB, hielp erg goed! Sterkte!

5. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    ik heb pas geleden ook een verstandskies laten trekken (voor de zwangerschap) maar dit kon gewoon bij de tandarts, 1 prikje voel je iets maar daarna niks meer omdat dat de andere prikken ook verdoofd, ik heb helemaal geen napijn gehad en geen last meer.
    als je kies gewoon normaal zit zeg maar hoeven ze niet te snijden dus meid kijk of je eerder terrecht kan t is zo een opluchting

6. TriCo77

TriCo77 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    1.591
    0
    36
    ga naar je tandarts en vraag om een receptje voor antibiotica.
    ik heb het ook gehad toen ik zwanger was, heb hem toen niet laten trekken.
    ben na de zwangerschap weer heen geweest en heb hem eruit laten halen, de verdoving is even vervelend. maar verder hoor je wat kraken maar je voelt echt niks.
    als je thuis bent nog even een paar paracetamolletjes........... ik heb verder geen last gehad.

7. augurkjes

bedankt allemaal, maar hij is nog niet door en komt waarschijnlijk scheef door, dus zal gesneden moeten worden.

Ik ga bij de drogist kijken voor dat spoel spul, of bel even me tandarts voor navraag dan.

bedankt allemaal

8. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Moet je wle ff goed navragen of je dat nu mag gebruiken in je zwangerschap.
    Ik heb t ook altijd in huis en volgens mij mag t niet n.l.....

9. augurkjes

okee bedankt ga ik inderdaad eens navragen allemaal.

10. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    die van mij waren allemaal niet goed door maar zijn gewoon getrokken heb vorige week 1 kies moeten trekken helaas, ik heb bij de VK goed nagevraagd wat betreft verdoving het enige aar ik op moest letten was extra bloeden daarom doen ze het ook liever niet maar het kon niet anders, we willen er eigenlijk nog eentje trekken maar eigenlijk moeten daarvoor foto's gemaakt worden en dat kan helaas niet (ze willen ook het risico niet nemen)

Ik bloedde wel als een rund moet ik zeggen dus de VK had wat dat betreft wel gelijk..

11. diem

diem Actief lid

26 okt 2008
    203
    2
    18
    Vrouw
    bij mij waren ze half door en stonden scheef, moest flink gesneden worden, bloedde ontzettend en moest daarna flink aan de ibuprofen.. dus weet inderdaad niet of het handig is om dit te doen terwijl je zwanger bent (ik ben er na die tijd nog ruim een week echt ziek van geweest) Het verschilt heel erg per persoon en per kies (ik liet er twee per keer trekken) hoeveel last je ervan hebt. Er zijn inderdaad ook mensen die de dag erna gewoon weer kunnen werken... sterkte

12. Dienares

Dienares Actief lid

23 jul 2008
    255
    0
    0
    @Diem: dat heb ik dus ook, dat mijn verstandskiezen scheef doorkomen. En er zal idd moeten worden gesneden en geboord en weet ik veel allemaal. Dus ik laat het nog even wachten tot na de bevalling

Mijn man heeft ze ook moeten laten trekken laatst. Van dat trekken is helaas niets terecht gekomen en hij heeft 2 uur bij de tandarts gelegen! Er is geboord en allerlei instrumenten werden uit de kast gehaald. Uiteindelijk met 13 hechtingen naar huis gekomen. Hij heeft Brufen600 moeten slikken, een week lang en antibiotica.
    Ik blijf nog even wachten hoor. De napijn is niet prettig!

13. TriCo77

TriCo77 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    1.591
    0
    36
    als je wilt spoelen, kan je dat ook gewoon met zout water doen.
    afgekoeld gekookt water met een flinke schep zout erin. werkt ook goed tegen ontstekings. en mag je ook in je zwangerschap zonder problemen gebruiken.

14. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Hoe eerder je erbij bent, des te makkelijker het is om te trekken! Als hij echt scheef doorkomt, wordt het wsl wel snijden ja of het gaat ontsteling en moet je aan de ab! Heb het gezien bij mijn man; dat is echt naar!
    Foto's mag je niet laten maken, je mag wel verdoving. Bij een goede tandarts voel je daar niets van en geloof mij en ik ben ook als de dood voor naalden!
    Succes! ;)

15. LittleMommy

LittleMommy Niet meer actief

Zou indd ook een antibiotica vragen, kloppend gevoel is meestal een teken van een ontsteking..
    Miss als de antibiotica aanslaat heb je er al een stuk minder last van & goed informeren of je de antibiotica mag gebruiken..

16. pippa

pippa Fanatiek lid

25 mrt 2008
    1.600
    0
    0
    Jaren geleden heb ik 3 verstandskiezen laten trekken....geen centje pijn.
    Afgelopen augustus moest de laatste eraan geloven, maar die was nog niet door. Er lag nog een flapje tandvlees overheen waar allemaal troep onder bleef zitten. Achteraf had ik veel eerder moeten gaan, want ze gaan er (als je ze te lang laat zitten) niet echt gemakkelijker uit. Bij mij zat de kies ook scheef en er moest behoorlijk gehakt, geboord, geduwd en getrokken worden. Ik heb daarna behoorlijk zware pijnstiller geslikt en toch wel een week of 3 behoorlijk last gehad.
    Ik zou de kies, als ik jou was, ook zeker niet nu laten trekken.
    Omdat er bij mij ook regelmatig prut tussen zat, wat ging zitten etteren, kreeg ik de tip om bij de apotheek een flesje waterstofperoxide te halen en steriele gaasjes. Een klein mengseltje maken van 50% waterstofper en 50% water en hier een opgerold steriel gaasje indopen en op je verstandskies leggen en daarop bijten. Dit 2 of 3 x per dag. Meest was het met een dag of 2 a 3 weer over. Ik deed het ook wel eens met een wattenstaafje. Het wattenstaafje in het mengsel dippen en goed de randjes van kies/tandvlees schoonmaken.
    Ik hoop dat je hier wat aan hebt....sterkte ermee!

17. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    He, even een beetje een andere vraag. Moet je je verstandskiezen eigenlijk laten trekken?

Ik heb namelijk ook 2 boven die zijn doorgekomen. Eentje helemaal (klein beetje scheef) en die andere steekt er net bovenuit. Ik heb nergens last van, alleen die ene zit dus een beetje ver achterin, dus je moet een beetje ver poetsen.

Moet je ze dan uiteindelijk toch laten trekken? Ik haaaat tandartsen en heb gelukkig geen pijn/iets waarvoor ik er heen moet. Moeten ze er dan toch uit?

18. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Nee hoor; ze hoeven er niet uit!
    Bij mij drukken ze niet en veroorzaken daardoor geen last.

Deel Deze Pagina