Hallo Allemaal, Volgende week moet ik even weg zonder mijn kindje. Omdat ik op verzoek voed, weet ik niet of ze net rond die tijd een voeding zal hebben, de tijdens wisselen nogal per dag. Nu wil ik dus in ieder geval een complete voeding bij elkaar kolven, zodat mijn man haar deze kan geven als dit nodig is. Maar hoe pak ik dit aan? Moet ik nu na elke voeding even kolven? En als ik meerdere beetjes heb gekolfd, mag ik ze dan nog op dezelfde dag bij elkaar gooien en dan aan het eind van de dag invriezen? Flesje heeft dan hele dag in de koeling gestaan. Groet Snoozie
Je mag gekolfde melk max. 24 uur in de koelkast laten staan, daarna moet je het invriezen. Dus stel dat je vanochtend om 8 uur hebt gekolfd, kun je nog tot morgenochtend 8 uur daar gekolfde melk aan toevoegen (dat mag) maar dan moet je het invriezen. De beste manier om te kolven kan ik je niet mee helpen, ik kolf zelf ook wel maar bij mij werkt het niet, ik kolf maar 20 of 30 cc terwijl er veel meer in zit.
Hallo, Heb je al eens eerder gekolfd? Bij moest het best wel wennen het kolven. De eerste keren kwam er maar weinig,hoe vaker je kolft hoe meer je borsten er aan gaan wennen (bij mij in ieder geval). Ook merk ik dat als ik in de ochtend kolf er meer productie is als bijv. 's avonds. Het handigste moment om te kolven is tussen 2 voedingen in of als je maar 1 borst geeft per keer, dan de andere borst kolven. En dan maar kijken hoeveel je kolft. Je kindje is nog jong, dus zal niet heel erg veel drinken. Afhankelijk van de hoeveelheid die je kolft,moet je misschien meerdere keren kolven. Je kunt dan ook iedere dag 1 keer kolven, anders is de kans op stuwing wel groot als je meerdere keren op 1 dag kolft (maakt dat je je productie opschroeft, terwijl je de volgende dag weer het gewone ritme hebt). Hoop dat je wat aan deze info hebt! Succes.
spannend zo de eerste keer weg..., maar ook fijn weer even voor jezelf! ik zou misschien al wel eerst een keer met het flesje oefenen, dus gewoon op het moment dat je zou voeden, die voeding kolven en uit de fles geven. kun je direct zien hoeveel ze ongeveer drinkt. verder heb ik opgebouwd door na de voeding mijn borsten leeg te kolven. eerst had ik ongeveer 4 voedingen nodig om een flesje vol te krijgen (was toen ongeveer 80cc denk ik), maar later lukte dit na 2 voedingen. en per dag verzamelen en dan samen invriezen (wel eerst koud laten worden in de koelkast voor je het bij de vorige melk giet). mocht je in 1 dag niet genoeg hebben kun je ook 2x half invriezen en dan samen ontdooien als je het nodig hebt. ik ging na 8 weken 24 uur weg, dus moest toen veel bij elkaar zien te kolven. maar omdat ik alle melk in die 24 uur ook weer afkolfde en mee terug nam had ik vervolgens wel altijd een mooie voorraad! succes! groetjes