Dag dames, Daar was ik weer. Het leek me wel handig om een topic te openen voor verschillende algemene vraagjes. Ik merk dat ik toch regelmatig vragen heb, maar niet telkens weer een topic durf te openen voor die ene simpele vraag Ik weet niet of de rest het wat vind, zo'n topic. Maar voor degenen die het wel handig vinden voor de vraagjes tussendoor zeg maar, hier is ie dan. Als ik dan gelijk weer mag starten Ik heb dus een zoontje van 5.5 maand (over ong. 1.5 week 6 maand). En ik merk dat er nu meer tijd tussen de voedingen zit. Soms heeft hij 's nachts om 3:00/4:00 bijv. nog gehad, maar wil dan om 8:00 nog niet drinken. Hij draait dan ook echt zijn hoofd af. Meestal drinkt hij (de laatste tijd) tegen 9:00 pas weer. Maar dan zit er wel 5:00/6:00 uur tussen. Is dat niet (te) lang? Of heeft dit met zijn leeftijd te maken? Want ook overdag drinkt hij nu wat minder vaak. Terwijl ik zou denken dat hij juist meer gaat drinken omdat hij nog geen bijvoeding krijgt.
Zolang hij goed plast, groeit en tevreden is, is er geen reden je zorgen te maken. Baby's gaan vaak ook effectiever drinken als ze ouder worden, dus misschien drinkt hij als hij drinkt wel meer dan eerst en hoeft hij dus minder vaak te drinken daardoor. Goed z'n plasluiers in de gaten houden, die vertellen het meest
Als hij kv had gekregen, zou hij nu geloof ik 4 x 200 ml moeten drinken? Maar ik geloof nooit dat hij tijdens een drinksessie 200 ml eruit haalt. Want hij drinkt nooit langer dan een paar min. (nooit gedaan ook). Het aantal plasluiers vind ik lastig te bepalen want ik hoef hem nu ook minder te verschonen. Bij het cb zeiden ze vorige maand nog dat er op de nacht na niet langer dan 5 uur tussen een voeding mag zitten. Maar hier zit die tijd er tussen de nacht en ochtendvoeding vaak wel tussen.
Tussen 3 en 9 is toch nog nacht? Ik denk dat als je zoontje gewoon goed groeit er niks aan de hand is hoor, het cb heeft zoveel regeltjes...
Op die leeftijd sliep mijn zoon al de hele nacht door (van 21 tot 6, of zoiets) en kreeg dus 9 uur achter elkaar geen voeding. Geen enkel probleem, noch voor hem, noch voor mij. Zou niet weten waarom een kind van 5-6 mnd oud iedere 5 uur zou moeten drinken.
Mijn oudste sliep met 8 weken van 23.00 uur 's avonds tot 11.00 's ochtends... Ze groeide prima, dus geen zorgen!
Idd Maar normaal gesproken wou hij bij het wakker worden gelijk drinken. Nu vaak pas 2 uur daarna. Of enkel een paar slokjes en dan dus 2 uur later pas weer. Vandaar dat ik het niet echt meer als nacht zie. Of maakt het ook dan niks uit? Ik kan hem moeilijk dwingen. Ik probeerde het vanochtend een paar keer, en dat vond hij niet zo leuk haha.
Doorslapen deed hij trouwens al vrij vlot, nog voor de 3 maanden. Vaak zelfs de klok rond. Maar sinds 1.5 maand word hij 's avonds laat en 's nachts nog een keer wakker en dan laat ik hem eventjes drinken. Wat volgens het cb natuurlijk ook weer helemaal fout is. Want 'hij kan het wel, eerst sliep hij ook door, gewoon water geven!'. Achja ene oor in, andere oor uit. Vroeg me dus alleen af of het niet raar is dat hij bij het wakker worden (in tegenstelling tot eerst) niet gelijk wat wil drinken. Of kan dat ook te maken hebben met dat hij 's nachts weer drinkt? Ik heb het subforum wel gevonden hoor ->), sorry voor me vragen af en toe, maar ik wil het zo graag goed blijven doen allemaal.
Als ze zo oud zijn is het verbazingwekkend hoe veel ze in heel weinig tijd kunnen wegdrinken. Blijf naar je kind kijken, zijn gedrag en zijn plasluiers vertellen je of het goed gaat!
Oke bedankt weer. Wel apart dat een kind er schijnbaar in korte tijd veel uit kan halen terwijl het maar met wat 'straaltjes' eruit komt. Vannacht heeft hij om 5:00 gedronken en toen hij om 8:00 wakker werd wilde hij niet. Uiteindelijk heeft hij net om 10:00 pas gedronken. Voldoende plasluiers heeft hij volgens mij wel. De ene keer zijn ze wat voller dan de andere keer, maar dat lijkt me ook logisch.