borstvoeding na 7 maanden

Discussion in 'Borstvoeding' started by tess2013, Nov 5, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tess2013

tess2013 Niet meer actief

#1 tess2013, Nov 5, 2014
    Last edited by a moderator: Nov 5, 2014
    Hoi, een tijdje terug had ik hier topic geopend omdat de bv niet lekker ging en ik wilde stoppen. De kleine was toen 6 weken. Een aantal reacties waren heel fijn, maar een aantal voelden echt onprettig. Uiteindelijk besloten toch door te gaan. Tot 6 maanden 1 flesvoeding op vrije dagen en 2 op werkdagen, rest borstvoeding. Na 6 maanden is het 50/50. Ochtend en avond live en tussendoor 2 flessen.

Nu is mijn vraag: af en toe wordt mijn kleine s nachts wakker. Ik heb niet het idee dat het honger is, eerder een mare droom ofzo. Moet ik op zo'n moment aanleggen of gewoon troosten en terug? Vind dat best lastig. Wil later ook mijn kind niet leren dat als het verdrietig is, dat het wat lekkers krijgt...

2. tess2013

3. janny

janny Actief lid

May 29, 2010
    335
    47
    28
    ik zou aanleggen, ik vind dat een fijne manier om mijn kindje te troosten. Voor gewenning ben ik niet zo bang. Mijn oudste ook altijd zo getroost en die vraagt nu 's nachts als ze wakker wordt niet meer om borstvoeding of iets anders. Nu is ieder kind natuurlijk anders, dus zegt dat niets over jou kindje. Jongste krijgt nog altijd borstvoeding als ze 's nachts een keer wakker wordt.
    Maar 7 maanden zou voor mij een leeftijd zijn dat ik nog zeker niet zou twijfelen. Ik vind het zelf ook de makkelijkste en fijnste manier om troosten.
    Maar wat ik vind zegt natuurlijk niets over wat jij moet doen!

4. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

Feb 16, 2011
    2,448
    1
    38
    Dordrecht
    Mijn dochter begon pas door te slapen rond 9 maanden. Ik heb altijd gewoon aangelegd. Inmiddels slaapt ze gewoon door, maar ik had even een lange adem nodig. Het kan in mijn ogen zeker geen kwaad.

5. roomsoesje27

roomsoesje27 Bekend lid

Jul 28, 2013
    899
    1
    16
    Assen
    Ik leg ook aan, Lotte drinkt meestal nog geen 4 minuten maar dan slaapt ze ook meteen weer verder.

6. Danilo

Danilo Actief lid

Nov 17, 2011
    161
    0
    0
    Waterdeep
    Ik geef ook nog nachtvoedingen. Tot een jaar vind ik dat "normaal", als in, van mij hoeft ze dan nog niet zonder. Maar die keuze is heel persoonlijk :). Je kunt eens proberen of je partner haar op zo'n moment kan troosten. Misschien lukt het wel, of misschien wil ze tog echt even aan de borst.

7. tess2013

Bedankt voor de reacties. Tot nu toe leg ik haar ook altijd aan en valt ze meestal heel snel weer in slaap. Volgende keer idd maar eens mijn man erop af sturen, kijken of dat ook lukt:)

Share This Page