Ik vind het kolven op mn werk echt lastig... ik kolf meestal elke 3 uur... en dan krijg ik er met veel zwoegen (40 min bezig..) 80 cc uit..... lijkt mij echt weinig.... dus ik ben benieuwd ... hoeveel kolven jullie na 3 uur? mijn kleine is trouwens bijna 5 maanden... als hij gewoon uit de borst drinkt drinkt hij ook maar 100 cc na 3 uur trouwens volgens voor en na meten... en komt dan ook meestal 10 x per dag....
Ik kolf in principe 20 minuten. Beide borsten, de borst die "aan de beurt" is leeg en de andere totdat het tsr over is. Dan heb ik meestal minimaal 150. Ik kolf nu om de 4 uren en heb vandaag 2x gekolfd en de opbrengst is 190 & 250. Ze drinkt 2x 180 dus heb weer wat extra's vandaag
hier is de kleine ruim 7 maand. ik kolf op het werk 1 keer. (krijgt nog 3 voedingen) dan kolf ik meestal 100cc. scheelt werk op ma en wo. dus de andere dagen drinkt hij zelf meer.
Ik heb ook voor meer dan 150 gekozen, toen mijn zoon 5 maanden was had ik meestal rond de 200 ml per keer maar ook wel eens 300 ml! Dat was vlak voor het moment dat hij bijvoeding kreeg. Zijn luiers stroomden toen ook altijd over dus hij dronk ook echt enorme hoeveelheden. Nu kolf ik met pijn en moeite 50-100 ml. Ben wel ziek geweest vorige week dus dat kan ermee te maken hebben. Mirriemies: ik gebruikte altijd de oxytocine neusspray om een 2e tsr op te wekken. Anders had ik ook nooit genoeg. Voor jouw misschien een idee nog? De eerste tsr komt altijd zonder problemen.
Mijn kindje is 13 dagen oud en ik kolf fulltime omdat hij niet uit mijn borst kan drinken . Ik kolf tussen de 170 en 280 per keer. Dit kan meneer noooooit opdrinken. Heb dus ook al bijna borstontsteking gehad omdat mijn borsten t even niet meer konden verwerken 😉 Als ik fulltime blijf kolven hoop ik dat het zich nog normaliseert na die 4 weken die lactatiekundige benoemde als opstarten.
Ik kolfde 2 keer op het werk. De eerste keer meestal zo 120cc, de tweede keer ongeveer 80. Ik was niet zo'n kolfwonder. Ook nooit last gehad van overvloedige melk productie helaas Maar ik had wel rust met de gedachte dat ze gewoon kv bijkregen op de opvang en ik dus niet tegen de klippen op een minimale hoeveelheid hoefde te kolven.
Ik kolfde ook fulltime en kolfdein de kraamweek op eengegeven moment 400cc in de ochtend bij leegkolven en de andere keren tegen de 300cc mar dat is ook weer afgenomen hoor dus denk dt dat bij jou ooknog wel komt tot de 3 maanden had ik meestal tussen de 900 en 1100 cc per dag. Daarna ben ik op s chema en minder gaan kolven dus toen nam het uiteraard nog wat verder af.
Ik kolfde toen ik nog borstvoeding gaf ongeveer 200 cc per borst in 7 minuten. Klinkt ideaal maar had daardoor wel 6x een borstontsteking en kon ik niet op mn buik liggen enzovoort. Afbouwen was ook hels.. Het is gewoon heel verschillend
Ik kolfde in de eerste week nog meer, toen keer helemaal goed leeggekolfd en nu kolf ik dit. Hoop idd dat het wat meer normaliseert, twijfel ook nog erg of ik het fulltime kolven wel vol ga houden. Vond jij het niet heel zwaar? Ik kolf nu nog zo een 8x per dag en vind het niet zo leuk meer eigenlijk.
Het hangt bij ook per borst af.... De ene doet het beter met de handkolf en de ander beter met de elektrische. Hahaha het is wat...
Ja mijn rechtborst is ook bijna onkolfbaar!! ik krijg daar meestal maar 30 cc uit en uit de linker dan het dubbele ofzo...... maargoed... ik kolf dus ook niet genoeg om te geven idd .... misschien die neusspray idd proberen!
Ik kolf voor ik vertrek naar mijn werk en dan op mijn werk nog twee keer. De eerste keer levert dat het meeste op, ergens tussen de 200 en 250 cc. Dan op mijn werk meestal 180 en nog eens 150. Dochter (nu 8,5 maand) drinkt dat ook wel op een dag. Ik kolf trouwens dubbelzijdig: echt een wereld van verschil met de enkele kolf die ik eerst had. Scheelt veel tijd en gedoe, ik ben nu maar iets van 5 tot 8 minuten bezig met kolven, het schoonmaken, afdrogen en weer inpakken van alle onderdelen duurt meestal nog langer.