Hoi allemaal, ik ben nu 15 dagen erachter dat ik zwanger ben en ben nu 7 weken en 1 dag. Nu heb ik ongeveer 5 jaar geleden een borstverkleining gehad. De arts zei toen dat er een kans in was dat ik geen borstvoeding zou kunnen geven, maar op dat moment was ik nog niet zo heel erg met kinderen bezig. Nu is mijn vraag of er meerdere vrouwen zijn die dit hebben meegemaakt en of ze dus nog wel zelf voeding kunnen geven of niet? en mijn tweede vraag (miisschien een beetje raar) word er, als het dus niet kan, wel melk geproduceerd? of blijft dat dan helemaal weg? ik heb dit dus niet aan de arts gevraagd, omdat ik nog niet aan kinderen wilde beginnen. Dank jullie wel alvast!
Voor zover ik weet kan het zijn dat je volledig borstvoeding kan geven, maar het kan ook zijn dat je gedeeltelijk borstvoeding kan geven. Dit omdat je borsten toch niet genoeg melkklierweefsel meer hebben om voldoende melk aan te maken om de kleine te verzadigen. Je zou dan eerst de kleine aan de borst kunnen voeden om daarna een flesje kunstvoeding (of donormoedermelk) bij te geven. Wel is het waarschijnlijk verstandig om een lacatiekundige in te schakelen, en daar dus al kontact mee te zoeken in je zwangerschap! Succes! Liefs, Hanneke! Hier nog wat topics hier van de site die je misschien door kan lezen. Daarin staan ook linken naar artikelen en andere sites! Borstvoeding na borstverkleining. Ervaringen gezocht borstvoeding geven na borstverkleining. Borstverkleining en borstvoeding? Borstvoeding na een borstverkleining in 2002 Borstverkleining gehad en borstvoeding? BV na borstverkleinig, wat kan ik wel en niet verwachten.