borstvoeding na borstverkleining

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by tessie80, Jul 6, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tessie80

tessie80 Actief lid

Oct 26, 2008
    191
    0
    0
    Amsterdam
    Hallo,
    Ik heb 2 keer een borstverkleining en 1 keer een tepelcorrectie gehad, waarbij dus alle keren mijn tepels echt van mijn borst af geweest zijn. Nu is mij destijds verteld dat ik nooit borstvoeding zou kunnen geven.
    Maar nu heb ik een baby van 2 weken, en 5 dagen na de bevalling kreeg ik last van stuwing waarbij er ook wat melk uit mijn tepels kwam. Dat duurde 3 dagen en toen hield het op. Maar sinds vannacht komt er weer af en toe wat melk uit.
    Had ik nou toch wel borstvoeding kunnen geven (en is het nu echt te laat om het alsnog te proberen)? Zou ik bij een eventueel volgend kindje het gewoon wel kunnen proberen of is de kans dan heel groot dat er te weinig melk is? (het lekken is ook echt niet zoveel)
    Alvast bedankt voor het antwoord.

2. Kirsten

Kirsten Actief lid

Mar 30, 2009
    234
    0
    0
    Hoi,

je had je er al bij neergelegd, maar je lijf komt gewoon in
    actie :- )
    het is niet onmogelijk, maar als je dit echt wilt is het echt een must onder begeleding van lactatiekundige te doen! Je kunt natuurlijk vast gaan kolven en je kindje aanleggen met een speciaal flesje om je nek, zodat je kindje aan jouw borst drinkt en bijvoeding krijgt tegelijk. Kijk hier maar eens als je zin hebt: Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Borstvoeding na een borstoperatie.

post gerust verder, groetjes
    Kirsten

Share This Page