Hoe vaak kolf jij op je werk? Ik ben aan het expirimenteren met 2 of 3 keer kolven op mn werk (werk 8 uur op een dag). En qua opbrengst maakt het niet zoveel uit eigenlijk. Ook wel eens vier keer gedaan, maar dan worden het helemaal van die klein beetjes. Wat doe jij?
Ik had 2 varianten, afhankelijk van of ik een kantoordag had of dat ik op locatie was. Op locatie: Helemaal leeg voor het werk (8 uur), dan in de lunchpauze rond 13:00 uur helemaal leeg, en dan rond 17:00 uur weer. Kantoordag: Om 11:00 uur en om 15:00 uur.
Bij mij hangt het erg af van mijn rooster (afspraken, lessen, vergaderingen). Ik probeer 2-3x te kolven, wordt meestal 2x en als S wat ouder is, zal het vaker neerkomen op 1x (tussen 9-12 maanden zeker maar 1x). Ik heb een uur reistijd, dus meestal vrij snel na aankomst op mijn werk kolven, rond een uur of 12/13 en dan als het lukt nog voor vertrek.
Ik deed 't altijd 2x en en leegkolven voor ik ging werken. Dus rond 7.30u leegkolven, 11u en 14.30u kolven. Rond 17u wilde ze dan bij mij vaak weer wat drinken als ze me zag.
Hier ook rond 06:30 live voeden en leegkolven, dan om 10 uur en 14 uur kolven en zodra ik thuis ben (max 18 uur) weer live voeden. Qua opbrengst maakt het bij mij ook niet uit.
Ik heb hetzelfde rooster: om 7.00 thuis drinken, 10 uur en 2 uur. Maar die tijden zijn wel noodgedwongen door de lesroosters op de meeste dagen. Als ik een mindere dag heb qua opbrengst probeer ik wel eens 3 x te kolven.
Ik laat het afhangen van het tijdstip waarop mijn zoontje 's morgensvroeg nog live bij me drinkt. Als dat 5.30 uur is, kolf ik om 9.30-12.30-15.30. Als hij om 7.00 uur drink, kolf ik om 10.30 en 14.00 uur. Om 17.00 uur ben ik thuis en voed ik live of kolf ik (soms heeft mijn zoontje net om 16.00 uur een hele fles op ) Bij drie keer kolven heb ik ongeveer 450 cc, bij twee keer kolven slechts 350.
Dat ken ik! Gelukkig heeft hij wel vaak behoefte aan de borst als hij thuis komt gewoon om bij mama te zijn...
Normaliter kolf ik 2x, om 9.30 (of 10.00 als er gebak is ) en om 14.30. Toevallig afgelopen maandag alleen om 12.00 gekolfd omdat ik op locatie zat en dacht dat dat wel zou gaan.. au.. was niet fijn! Maar kwam misschien ook omdat ik 3 dagen weg was van mijn zoontje en dus al die tijd moest kolven..
Ik kolf 2x op het werk. Rond 11.00uur en 15.00. Ik merk dat bij de 2e kolfsessie ik er minder uit krijg. 'S ochtends gaat het beste.
Ik ben altijd ang dat als ik maar twee keer kolf op mn werk, de productie achteruit gaat. Maar zo te lezen valt dat mee...