leuke opmerkingen broertje/zusjes

Discussion in 'Zwangerschap' started by tasha, Oct 28, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tasha

tasha Actief lid

Jul 21, 2012
    355
    114
    43
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal
    Nu is er al een geweldig topic over onze partners maar nog geen over de uitspraken van de "aanstaande" grote broers/zusjes... neefjes of nichtjes. En ook zij kunnen geweldig uit de hoek komen.
    vandaar deze topic.

ik ben morgen 18 weken zwanger en heb 2 dochters 1 van 10 en 1 van 4

Van de week zat ik met mijn jongste op de bank thee te drinken en ze vraagt:Mama mag de baby groente? Ik leg haar dus uit nee schatje de baby mag nog geen groente want als de baby geboren is heeft hij/zij nog geen tandjes en dan drinkt de baby alleen nog maar mama melk. Ze knikt en gaat weer vrolijk door met spelen.
    S'avonds zitten aan tafel en ik wil net mijn eerste hap nemen roept mijn jongste mamaaaaaaa neeee jij mag geen groente eten jij moet melk drinken.. Ik vraag haar waarom. zegt ze al die groente gaat zo naar de baby door dat slangetje en dat mag niet de baby heeft geen tandjes!!! Ik heb mijn lachen in moeten houden en na het eten met het zwangerschapsboek er bij uitgelegd dat het slangetje (navelstreng) aan de buik van de baby zit en daarom wel groente mag nu. En dat de baby juist goed gaat groeien door groente en fruit. zegt ze mama als je dan heel veel eet dan groeit de baby harder en hoeven we niet zo lang te wachten.

zoooooooooo heerlijk die logica van kinderen.

2. Deerne85

Deerne85 Fanatiek lid

May 10, 2012
    1,681
    0
    0
    Jaren terug zeiden mn vriend en ik tegen zijn kinderen, dat als wij samen een kindje zouden krijgen, dat het dan een halfbroertje of halfzusje zou zijn van hun. Zegt zn jongste zoontje, "maar waarom is dat kindje dan maar voor de helft??" :D

3. tasha

tasha Actief lid

Jul 21, 2012
    355
    114
    43
    NULL
    NULL
    hahaha gelwedig! en herkenbaar

4. Pleak

Pleak Fanatiek lid

May 30, 2011
    3,620
    218
    63
    zuid-holland
    Geen grappig verhaal over broertjes of zusjes maar wel van kindjes op mijn werk;(ik werkte toen der tijd op een BSO)

toen ik zwanger was gingen we met de kinderen op uitstapje. Ik pakte 1 van de rugzakken met pakken drinken. 2 meisjes (8 en 9 jaar) kwamen naar me toe en zeiden: dat mag helemaal niet! Je mag niet tillen! Laat jou man je thuis ook gewoon tillen?
    Ik moest lachen en zei als grapje: Ik mag van mijn man nog niet eens een pak melk op tillen dan zegt hij al dat doe ik wel hoor.
    Haha maar ze hadden het heel serieus opgevat dus de hele dag kreeg ik vragen als: Mag je van je man dan ook geen pak suiker tillen? En boter? en en en.. haha. Eind van de dag kreeg ik een brief van ze mee dat ze hem wel een lieve man vonden omdat ik geen pak melk hoefde te tillen en dat hij goed voor mij moest zorgen omdat ik een baby in mijn buik had ;) Heb de brief bewaard bij alle andere spulletjes van mijn zwangerschap vond het zo lief.

Een ander keertje: Een van de meisjes was jarig en werd 7. Ze vroeg aan me of mijn baby op haar feestje mocht komen, ik legde uit dat dat niet kon omdat de baby nu nog in mijn buik zat. Vroeg ze heel serieus, kan u de baby er dan niet even uit halen en dan na het feestje gaat hij weer in uw buik. haha ik kwam niet meer bij ;)

5. maartjev

maartjev Fanatiek lid

Mar 9, 2009
    1,534
    0
    0
    mijn zoontje zegt tegen iedereen die het maar horen wil; mama auw billen!!!

6. Sjaantje

Sjaantje Bekend lid

Jul 25, 2006
    663
    0
    16
    Dordrecht
    Geweldig die verhalen.
    In het boekje dat ik voorlas staat bij elke maand een fruit om de grootte aan te geven. Mijn dochter van vier vroeg na de derde maand:'is de baby dan van fruit gemaakt'.

7. tulip

tulip Niet meer actief

o leuk topic, hier eentje van 4 die overtuigd is haar broertje/zusje ernst bobbie en de rest als naam te geven;)

en ze wil liever een zusje want broertjes zijn jongens en die houden van cars en cars is stom:p Toen ik uitlegde dat zusjes wel met haar speelgoed willen spelen omdat het ook meisjes zijn en broertjes misschien niet, wilde ze weer een broertje.

8. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

Nov 21, 2009
    3,619
    0
    36
    .
    Nederland
    Bij de echo afgelopen maandag was mijn zoontje mee en toe hij de kleine op het scherm zag riep hij hard: visje en water. :D:D:D

9. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

Feb 28, 2012
    2,862
    0
    36
    Hahahahaha leuke opmerkingen !!

Ik zei pas tegen me moeder : "mam ik kan wel pas golven na 3 weekjes want daarvoor kan me zoontje anders nog niet zo goed wennen" . Zegt me broertje : pffff , waarom wil je nou persee maar met hem golven .

10. amy

amy Lid

Mar 5, 2007
    31
    0
    0
    noord brabant
    ow wat heerlijk om deze reacties te lezen; kan nu niet snel iets benoemen van onze oudste maar vind dit grappig

11. MLkids

MLkids Niet meer actief

Pardon Broertje ipv boertje!

12. banjabes

banjabes Fanatiek lid

Jun 29, 2008
    2,134
    0
    0
    Hihi, leuk om te lezen allemaal.

Mijn dochter is helemaal gek op haar zusje. Heel de dag geeft ze zoentjes of aait ze over mijn buik. Maar het schattigst vind ik als ze hele gesprekken met haar voert door mijn navel heen. Alsof het een soort microfoon is:D! Zo schattig!

13. noa80

noa80 Bekend lid

Jun 7, 2009
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    Yara roept bij iedere echo heel blij....jaaaaa de baby is thuis!!! gelukkig wel denk ik dan iedere keer maar weer.

14. lolsmurf

lolsmurf Actief lid

Jun 5, 2012
    404
    35
    28
    NULL
    NULL
    Haha geweldig om te lezen. Ik heb ook een leuke :D.

Mijn neefje van 6 was afgelopen vrijdag op visite en vroeg hoe groot de baby nu is. Dus ik zeg ongeveer 7 centimeter en laat zien hoe groot dat ongeveer is. Hij denkt even na en zegt dan: Ooow, dus hij is al uit het ei?!

Ehh...Ja?!

15. femkes

femkes VIP lid

Jul 24, 2007
    9,088
    10,382
    113
    Toen zoonlief hoorde dat er een baby bij kwam was hij heel stellig: het is een meisje en dan heet ze X. Want dan heeft mijn beste vriendinnetje een X en ik een X.
    Hij was ook echt boos toen we hem 2 weken geleden meldde dat hij een broertje kreeg.
    Op de creche zei een welwillende leidster nog enthousiast: maar een broertje is heel leuk want dan kunnen jullie samen voetballen. Waarop zoon met een moeilijk gezicht en diepe zucht antwoordt: neehee, dan kan helemaal niet want daar is hij nog veel te klein voor. Baby's kunnen niet eens lopen, dus ook niet voetballen hoor. Tja, hij heeft wel helemaal gelijk.

Hij zegt ook regelmatig, dat kun je nu niet eten he, want dat vind de baby niet lekker. Dat was zijn manier van omgaan met mijn misselijkheid. Helemaal schattig als je dan staat over te geven en hij heel lief vraagt, moet je spugen door de baby, maar daar kan de baby niets aan doen he, die is wel lief.

16. Tamireya

Tamireya Actief lid

May 25, 2012
    492
    0
    0
    Heerlijk die kinder logica.

R. (noch 5 jaar) zei in de zomervakantie tijdens het avond eten:

"Mam, wil je ook de kruidenmajo?"
    "Nee lieverd, ik lust het vandaag niet"
    "Oh. maar anders wil je dat toch altijd zo graag bij je patat, waarom nu niet?"
    "Nou, ik heb er gewoon geen zin in of misschien lust de baby het niet"
    "Maar lust de baby dan wel de patat???"
    "Ik denk het wel anders zou ik het nu ook niet willen eten"
    "Dus als de baby er is mag hij ook patat mee eten?"
    "Nee, want de baby krijgt toch eerst een tijdje melk uit mama´s borst."
    "Ohhh ik snap het ... als jij dus patat dan gegeten hebt komt er patat uit je borst zo dat de baby het wel kan eten want hij lust het wel!!!"

:D:D:D:D:D:D

Ook hebben wij het hier over de bevalling en vertellen dus op leeftijdsgerichte manier hoe dat is.
    Daar had ik waarschijnlijk iets beter over moeten nadenken want hoe leg je een kind het word persen uit? Ja, vergelijk het maar een beetje met poepen.:)

R. vroeg dus laatst: Mama hoe lang duurt het nog totdat jij de baby eruit gaat poepen?:D:D:D:D:D:D

17. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

Dec 21, 2011
    17,861
    14
    38
    Hahahahaha Leuk topic!

18. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

Aug 30, 2011
    3,707
    0
    0
    6okt echo je ♥-tje klopt zijn zo trots op je
    Toen ik 30 weken zwanger was van milan vond mijn nichtje het wel welletjes:

Hij is toch af, dan kan hij toch komen!!

Ze vond ons maar egoistisch dat ze hem nog niet mocht zien.. En zijn naam niet mocht weten hihi

19. Sukke

Sukke VIP lid

Jan 14, 2010
    5,538
    1
    0
    Hier een kleine broer maar als we het over de baby hebben heeft Wassie, zo noemt ie zichzelf, ook een baby in zijn buik!

20. deda

deda Lid

Oct 12, 2009
    72
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vroeg aan mijn zoontje van vier of hij denkt dat er een broertje of zusje in mijn buik zit, zegt hij; je weet toch wel wat je erin hebt gestopt? :)

Share This Page