Hoi Onze dame is 4 dagen oud. Vanaf het begin drinkt ze prima en zit ze momenteel al aan de mooie gele spuitluiers. Per voeding beide borsten tussen de 20-30 min. Ze plast ook goed volgens de kraamzorg en is erg tevreden meisje. Huilt alleen voor de voeding, volle luier of wanneer ze schrikt. Toch heb ik pijnlijke tepels. Soms alleen de eerste minuut, maar soms de hele voeding tenenkrommend Aan een kant heb ik soms dan ook een beetje bloed. Hier schijnt ze trouwens geen last van te hebben. En de kraamzorg legt haar aan. Kan dit ermee te maken hebben dat ik erg grote borsten 80F heb en erg grote tepels? Of heb ik gevoelige tepelhuid of halt ze gewoon verkeerd? Iedereen zegt altijd dat het geen pijn mag doen maar dat doet het dus wel. Wat kan ik het beste doen? Alvast bedankt
Hoi. Vervelend dat je pijnlijke tepels hebt. Het mag inderdaad geen pijn doen. De eerste 30- max.60 seconden mogen gevoelig zijn, maar daarna niet meer. Het klinkt als kloven als er bloed bij komt kijken ten gevolge van geen goede aanleg techniek. Grote borsten of tepels hoeven geen probleem op te leveren. Als je kindje maar een goede grote hap neemt en flink wat borstweefsel in de mond krijgt. Ik denk dat het goed is in jou situatie als er even een lactatiekundige bij jou in de buurt komt meekijken met een voeding: - Meekijken naar het aanleggen. - Kijken naar je tepels of je kan doorvoeden of even een mini pauze moet nemen om ze te laten helen. - Kijken of er andere aanleg technieken gebruikt kunnen worden gezien je buuste omvang. - Kijken of je kindje geen kort tongriempje heeft. (soms is dat het geval als je zo snel last hebt van je tepels. Groetjes Saskia