Ik vraag me het volgende af...

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by tdw, Apr 28, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tdw

tdw Niet meer actief

Hallo,

Ik ben nu zwanger van de tweede en wil ook dit keer bv gaan geven. Mijn dochter heeft 9 mnd bv gehad en toen ik was gestopt heb ik haar geen kv gegeven maar ben overgegaan op yoghurt. Ik vind het nog een wonder dat de bv uiteindelijk zo goed is gegaan omdat ik in het ziekenhuis na de ks heel slecht advies heb gekregen (ik moest haar oa de eerste nachten maar laten huilen want ze kon makkelijk 6 uur zonder voeding) ik wist toen niet beter en eenmaal thuis ben ik mij er goed in gaan verdiepen en weet ik inmiddels beter vandaar dat ik ook een bv plan wil waar al mijn wensen in staan! Alleen ik was erg onzeker over de hoeveelheid die ze dronk op het kdv, ze kreeg nl de eerste 6 maanden uitsluitend bv (op verzoek) en op het KDV dronk ze veeeeel minder dan aan de borst. Krap 300 ml totaal oer dag. Ze haalde het thuis wel weer in maar ik vraag me af wat normaal is voor babies op het KDV. Ik wil me er dit keer niet druk om maken of ze wel genoeg binnenkrijgt nl.
    En tegenwoordig hoor ik overal dat je met 4 maanden al moet beginnen met bijvoeden. Maar ik wil echt de eerste 6 maanden alleen maar bv geven, bijvoeden vanaf 4 maanden lijkt mij helemaal niet zo goed. Waarom is dat veranderd?

Ik weet dat het nog niet zover is maar ik ben er wel al mee bezig omdat ik goed voorbereid wil zijn dit keer.

Groetjes Tess

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

Jun 30, 2008
    2,754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi Tess,

Door vakantie zie ik je bericht nu pas.
    Goed dat je je goed voorbereid dit keer. Het advies van WHO (wereld gezondheid organisatie) is nog steeds 6 maanden volledig borstvoeding, dus geen introductie met 4 maanden.

Bezoek eens een bijeenkomst van een vrijwillige borstvoedingsorganisatie: daar vind je veel antwoorden, gelijkgestemden en ervaringen van andere moeders. Heel waardevol. Je vindt ze via Borstvoeding.nl | Home

Share This Page