borstvoeding na borstverkleining

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door kimmv2, 17 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kimmv2

kimmv2 Fanatiek lid

7 mei 2015
    1.068
    447
    83
    Hallo

10 Jaar geleden heb ik mijn dochter geprobeerd borstvoeding te geven, helaas door slechte hulp en verschillende adviezen heel snel overgestapt op de fles, 3 jaar later bij zoon niet eens aan borstvoeding begonnen.

Nu ben ik in 2011 geopereerd en heb een borstverkleining gehad, de chirurg zei dat borstvoeding niet meer zou gaan.

Maar sinds een paar dagen lekken mijn borsten melk!

Betekend dit dat ik het toch kan proberen?
    En is het een goed idee als ik alvast begin met voorkolven(vanaf 36 weken) zodat we een voorraadje hebben om de baby bij te voeden?

Alvast bedankt!

2. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    Proberen kan altijd!
    Wat er gaat gebeuren als je kindje geboren is....
    Het kan alle kanten op. Er was een tijdje geleden nog een topic over, en de ervaringen waren van niet gelukt, half gelukt tot helemaal gelukt.
    In jouw geval is het daarom belangrijk om goede begeleiding te hebben, kraamhulp en verloskundige zijn daar gewoon net niet kundig genoeg voor.
    Dus een goed idee is om al contact op te nemen met een lactatiekundige:
    Waar vind ik een lactatiekundige IBCLC bij mij in de buurt? | NVL - Zoekfunctie lactatiekundingen.
    Als je kindje er is, kan zij met jou monitoren hoe het gaat. Meekijken hoe je kindje drinkt. En helpen mocht het toch niet lopen zoals gepland.
    Wie weet komt het helemaal goed. Wie weet kan je een tijdje combineren.
    Het hoeft niet altijd zwart/wit te zijn.

Check je verzekering, in veel pakketten zit een vergoeding voor een LK

Wat betreft kolven voor de bevalling, dat kan, maar hangt ook wel af van jouw persoonlijke situatie. In niet elke situatie is het aan te raden, of mag het zelfs niet. Dus ook die vraag kan je bij een LK neerleggen.

En geniet nog van het mensje in je buik!:p

Deel Deze Pagina