Beste mamas Binnenkort moet ik weer werken En ik zal dan op werk 2 a 3 keer kolfen op een dag Nou vroeg ik me een paar dingen af. Wat voor koeltasje hebben jullie mee, eentje met ook zo een koelelement erin (heb op werk een koelkast dus daar kan het tussendoor in bewaard worden en vanaf werk naar huis is nog 20 min) Zag namelijk ook een koeltasje met het koelelement er al in, dus dan doe je het hele koeltasje in de vriezer en haalt hem dan eruit wanneer je hem nodig hebt Official PackIt Double Baby Bottle Coolers | Insulated baby bottle bags with freezable technology Vroeg me af of iemand deze heeft, leek me wel handig alleen vraag me af of de stof niet gaat ruiken op den duur. - is een kolfbh nog handig? - nog extra borstschilds halen? Nog andere handige tips mbt kolven op het werk zijn welkom
Ik ben nog niet aan het werk, maar heb een koeltas van medela. Ik heb het even getest en hij blijft 8 uur koud. Ik heb wel een kolfbh, want ik kolf dubbelzijdig. Dat lijkt me wel handig.
Ik ben deze week begonnen met werken en kolven. Ik heb het kolftasje van Medela. Ik haal element uit de vriezer en rij via de creche naar werk (daar ben ik bijna een uur mee bezig), dan zet ik het in de koelkast op mijn werk en stop daar gedurende dag mijn melk bij (ik kolf nu 2x). Einde van de dag haal ik het weer eruit en zet ik het thuis weg. Het koelelement is dan nog echt koud en de melk ook. Een kolf-bh heb ik niet, ik hou het gewoon vast (ik kolf dubbelzijdig) met 1 arm (mn andere arm gebruik ik om filmpjes van mijn dochter te kijken op mijn mobiel ) en dat gaat prima. Je kan het trouwens ook eventueel vastklemmen met een gewone voedingsbh Extra schilden: nee heb ik niet, ik steriliseer alles elke avond in de magnetronsterilisator en spoel het af tussentijds en droog af met hydrofiel. Andere tip: hongerhuiltje van je kind opnemen, werkt goed voor de toeschietreflex Succes!
KolfBH vond ik super handig! Dan heb je beide handen vrij om een magazine te lezen Ik had geen BH, maar een ding dat je om doet. Ik zoek zo wel even op welke. Extra borstschild nooit nosig gehad. Ik had een klein koeltasje met losse elementen. Ik deed de elementen los in de vriezer (ook op het werk). Die kun je ook los afwassen, indien nodig. Het tasje zette ik in de koelkast en deed de flesjes daar meteen in. Ik ga even zoeken en posten wat ik had. Meet tips? Uhhhh.... vooral niet aan werk denken bij het kolven maar verstand op nul en ontspannen. Als je moeite hebt met je toeschietreflex, kun je een neusspray vragen bij de huisarts. Dit is ook handig als je niet voldoende kolft en bijvoorbeeld na 10 minuten nog een tweede toeschietreflex wil. Overigens werkt het ook als je foto's en filmpjes van je baby bekijkt. Of geluidjes opneemt en die beluistert
Ik had zo'n koeltasje: Koeltassen en daaronder staat ook de tas die ik had voor de (Ameda) kolf. In dat tasje paste de kolf en een volle koeltas. Maar is dus wel voor de Ameda kolf. Weet niet of andere kolven er ook goed inpassen. Ik had een kolf bustier, die je over je voedingsBH aan doet, met een rits van voren. Zoiets: Easy Expression bustier om handsfree te kolven | Borstvoedingtotaal
Ik heb geen kolfbh of schild. Ik las laatst dat die dingen weliswaar handig zijn, maar ook dat niet iedereen de borsten dan goed leeg krijgen. Is niet mijn eigen ervaring, heb er geen ervaring mee, maar misschien is dit wel iets om goed in de gaten te houden als je handsfree kolven gaat overwegen of zelfs al doet. Ik gebruik een koeltasje van medela. Werkt super. Extra schilden heb je niet nodig, gewoon je spullen even goed afspoelen en weer afdrogen is voldoende.
Voor het handsfree kolven gebruikte ik twee elastiekjes die ik aan elkaar zette. De ene om de schelp en de andere aan het haakje van de voedingsbh. Werkte bij mij perfect. Spullen inderdaad gewoon afspoelen en drogen. Verder veel foto's en filmpjes van je kindje op je telefoon.
Wat een goede tips allemaal!!! Heb meteen t medela tasje aangeschaft en de tip van de elastiekjes ga ik zeker proberen!!