erg pijnlijke borsten

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door mano82, 15 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mano82

mano82 Fanatiek lid

15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Het voeden gaat redelijk goed, onze spruit drinkt goed maar wel heb ik een teveel aan melk waardoor mijn borsten erg pijnlijk aanvoelen. Het lijkt erop dat de stuwing continu doorgaat en als ik een glas water drink voel ik dat erg goed. De klieren staan dan ook erg dik, erg pijnlijk :confused: En aangezien Louiza erg goed zuigt, heb ik erg pijn aan m'n tepels en heb ik tepelkloven...
    Ik voed ze iederen 2-3 of 4 uur.
    Nu ben ik net terug van het moederhuis en heb ik tips meegekrgen als borsten masseren, warme douche nemen en zelf de melk afduwen of lekschaaltjes gebruiken. En tegen pijnlijke tepels is het goed zelf wat melk over de tepel te wrijven na iedere voeding.
    Maar ondanks alles blijven ze erg pijnlijk.
    Heeft iemand andere tips, of is het normaal dat die stuwing nog erg hard is de eerste weken na de bevalling?

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Misschien handig om deze vraag voor te leggen aan onze lactatiekundige op het forum.

Kwebbel

3. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Tepelkloven is altijd een teken van verkeerd aanleggen. Als je goed aanlegt, drinkt het kindje de kloof dicht.
    Zorg dat je altijd de tepel en een groot gedeelte van de tepelhof in het mondje doet.
    Na de voeding, de borsten aan de lucht laten drogen, op de kloof moedermelk druppelen of bepanthen/purelan smeren

ALs ik jou was zou ik een lactatiekundige bellen.
    Op de site van borstvoedingsforum.nl staat ook het Belgische telefoonnummer, succes!

Deel Deze Pagina