hoeveel op voorraad.

Discussion in 'Borstvoeding' started by kissi, Jul 26, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kissi

kissi Actief lid

Jul 13, 2011
    271
    0
    0
    In september begin ik weer te werken, 20 tot 24 uur.
    Ben al begonnen met kolven, dit gaat prima, en ook de kleine drinkt goed uit de fles.
    Nu wil ik enkele medela-flesjes bestellen, om zo een kleine voorraad in te vriezen. Maar hoeveel heb ik er nodig?
    Wat denken jullie? Ik kan dit overzicht nog niet overzien.

2. Elsss

Elsss Fanatiek lid

Jul 26, 2013
    2,031
    3,287
    113
    je hoeft geen dure medela-flesjes te kopen. De flesjes van kruidvat/etos/hema passen ook op de medela-kolven en zijn veel goedkoper.

Ik zorg altijd dat ik voldoende voorraad heb om 2 werkdagen te kunnen overbruggen. Dus ongeveer 6-8 flesjes

3. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

Mar 12, 2012
    2,806
    0
    36
    Ik heb van die Avent-kuipjes en 5 medela-flesjes. Meestal staan er 6 tot 10 in de vriezer. Nu iets minder omdat ze minder bij mij ook drinkt... Dus ik gebruik ze voor het invriezen van hapjes of het koudzetten van fruit.

4. Jessie80

Jessie80 VIP lid

Oct 3, 2009
    6,203
    266
    83
    Ik had bekers van avent. Vries in het begin niet te grote porties in, is zo jammer als je het weg moet gooien. Ik weet niet waar je kleintje naar toe gaat, maar ik had ook op het kdv altijd een reserve beker in de vriezer staan. Op het hoogtepunt zo'n vier liters in de vriezer, maar was ook nodig toen ik drie dagen naar het buitenland moest voor werk..

5. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Hier was veel voorraad niet nodig. Had bij de oudste een vrieslade vol maar gebruikte het nooit.
    Nu ook weer vol maar dat doneer ik ;) Ik denk dat mijn jongste 1 of 2x vriezermelk heeft gedronken.
    Nu heb ik ook altijd een prima productie gehad en kolf ik makkelijk.
    Ik zou zorgen voor in elk geval een voeding of 4 voor noodgevallen.

6. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

Apr 10, 2011
    3,878
    0
    36
    Ik had 15 voedingen in de diepvries, gaf me een goed gevoel dat er in ieder geval voldoende melk was. In de loop van de tijd zijn die voedingen ook opgegaan, soms had ik er 15, soms had ik er 6 in de diepvries, in ieder geval altijd genoeg om niet te hoeven stressen:)

7. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

Jul 21, 2013
    1,164
    0
    36
    NULL
    NULL
    En hoe groot had je de portie dan? 120 cc ofzo?

8. Sundew

Sundew Actief lid

Sep 7, 2012
    232
    5
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb een stuk of 25 zakjes van 150cc.. Maar vooral ook omdat ik vrijdag op werk kolf en de kleine pas woensdag naar opvang gaat en zo lang kan ik dat niet bewaren in koelkast.. En dan vanaf zaterdag iedere ochtend kolven voor woensdag, donderdag en vrijdag. Maar ik vind het een fijn idee om vriezer te hebben.. Soms komt hij opeens nog een keer 's nachts en vroeg in de ochtend en dan kan ik niet veel kolven. Of migraine in het weekend waardoor ik een voeding moet overslaan en kolven en weggooien..

Oh ja.. en ik gebruik dus de zakjes van Medela.. En doe er gewoon de maximale hoeveelheid van 150cc in. Opvang pakt gewoon wat ze nodig hebben en zorgen altijd dat melk uit de vriezer die dag op gaat

9. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

Apr 10, 2011
    3,878
    0
    36
    mijn porties waren 150-180 ml

10. Jessie80

Jessie80 VIP lid

Oct 3, 2009
    6,203
    266
    83
    In het begin waren porties 50-75 ml, later werden ze steeds groter. Mijn zoontje dronk vanaf een maand of 4-5 200ml per voeding, toen porties van 100 en 200 ml. 2 Porties ontdooien en samenvoegen is makkelijker dan slechts een halve ontdooien ;)

11. Nele87

Nele87 Fanatiek lid

Feb 24, 2012
    1,286
    9
    38
    Female
    Ik heb enorm veel voorraad, ongeveer 7 liter.
    Was 1 maand voor ik terug moest gaan werken begonnen met de voorraad op te bouwen.

Ik heb het in porties van 100 - 120 ml zitten.
    Dat is wel handig, ze drinkt nu namelijk 120 ml per flesje.

Maar ik merk nu dat ik zoveel voorraad echt niet nodig heb!
    Ik kolf namelijk elke dag net genoeg om mee te geven naar de creche.

12. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

Apr 10, 2011
    3,878
    0
    36
    Dat had ik op het begin ook, maar er waren ook periodes dat de voorraad toch aangesproken moest worden. En dan was ik blij dat er zoveel in de diepvries lag. Ook een tijdje later wanneer ik eens een avondje wegging en dan niet kon kolven.

Share This Page