Na ruim 9 maanden fulltime kolven is het denk ik over...

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Dinkie1982, 11 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dinkie1982

Dinkie1982 Bekend lid

5 feb 2008
    529
    0
    0
    Sluiter zakelijke verzekeringen
    Barendrecht
    Omdat onze tweede dochter met een schisis (lip-, kaak- en gehemeltespleet) is geboren kon ze niet aan de borst en had ik al in de zwangerschap besloten om te gaan kolven. Juist voor haar is het zo goed om te krijgen en onze eerste dochter heeft ook 11 maanden borstvoeding gehad.

Mijn eerste mijlpaal was het op gang brengen met fulltime kolven en het drinken van Nikki in het begin was al erg intensief. De eerste maand met een sonde erbij en flesjes proberen. Ik was al heel trots dat het was gelukt.

Mijn tweede mijlpaal was het zo lang volhouden tot ik ging werken en eigenlijk de eerste operatie van Nikki waarbij ze het lipje hebben gesloten. Toen was ze 4 maanden oud!

Vervolgens stel je je grenzen bij en het ging zo goed dat mijn derde mijlpaal de volgende operatie was waarbij ze het zachte gehemelte hebben gesloten. Deze operatie was bijna 2 weken geleden en nog steeds kolf ik voor mijn kleine meisje.

Maar nu merk ik de laatste 2 weken dat het erg terugloopt en heb ik nog net genoeg voor 2 flesjes per dag en ze drinkt er 3. Gelukkig had ik een hele voorraad in de vriezer en krijgt ze dus nog steeds borstvoeding. Gisterenavond had ik voor het eerst niet meer genoeg voor 1 flesje en mijn borsten zijn ook helemaal niet meer gespannen dus ik denk dat het over is.

Dus eigenlijk heb ik alle mijlpalen gehaald en ben ik supertrots op mezelf. Het kolven zal ik ook zeker niet missen, ben het zat na ruim 9 maanden maar toch is het een emotioneel moment. Ik twijfel of ik nu vandaag echt ga stoppen of het nog echt helemaal afwacht hoe het de komende week vermindert. Ik heb nog genoeg in de vriezer om een week of 2/3 te overbruggen dus heeft mijn meisje 10 maanden borstvoeding gehad!

Iets om trots op te zijn maar dan is het nu wel over.... dubbel....
    Moest het even van me afschrijven!

2. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.049
    0
    0
    Wauw!!!

SUPER HOOR!!!

Ik ben inmiddels ook 9 maanden FT kolvend...
    En ook ik merk dat het nu terugloopt helaas.
    Ik had graag tot een jaar BV gegeven namelijk.
    Maar ik kan niet meer de energie opbrengen om mijn productie weer te verhogen.
    Ook ik vind het lastig om het te accepteren.
    Ik denk dat mijn lichaam het wel genoeg vindt zo.
    Mijn omgeving snapt t trouwens ook niet en soefman is er ook wel klaar mee...
    Zolang ik nog BV heb krijgt ze het, maar met een jaar stop ik definitief.
    Als eerste zal de avondvoeding een papvoeding van KV worden!

Hier werd t trouwens fors minder na de tweede menstruatie, misschien speelt dat mee?!
    Weet trouwens niet of t daarna weer toenam...

Maar je mag terecht heeeeeel erg TROTS zijn op jezelf hoor!
    Dat heeft jouw meisje dan toch maar weer heerlijk van je gekregen!

SUPERSUPERSUPERSUPERSUPERSUPERSUPERSUPERSUPERSUPERSUPER!

3. mie

mie Fanatiek lid

17 jan 2011
    1.680
    7
    38
    SUPER!!!!!!!! GEFELICITEERD!!!! Je mag terecht trots zijn op het feit dat je zolang gekolfd hebt voor je meisje!!!!!!!!!!!
    Snap dat het wel moeilijk voelt om nu definitief te stoppen. Zou haar idd alles blijven geven dat je hebt en zien als het echt nog minder wordt.
    Hier ook sinds de geboorte ft aan het kolven (kon niet aan de borst drinken wegens vroeggeboorte en extreem geel zien). Momenteel ook een serieuze dip en eigenlijk een vraagje naar jou toe: hoe krikte jij je productie op als je een dip had? Meer kolven wordt moeilijk ivm mijn werk... Wil er echt nog voor haar maar mijn vriend is er net als de jouwe wel een beetje klaar mee.

Nogmaals gefeliciteerd meid!!!!!!!!!!!!! gewoon super !!!!!

4. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Wauw! Wat mag jij trots zijn op jezelf!
    En stoppen met bv is een emotioneel moment. Gewoon laten zijn!

5. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Wat ontzettend goed van je! Je mag echt zo trots op jezelf zijn, en ook nog eens werken erbij! Fijn he, een diepvries vol melk?
    Ik vind het na 9 weken (bijna) fulltime ook erg zwaar, maar deze berichten geven mij zoveel energie! En hopelijk gaat mijn mannetje weer drinken deze week...

6. Dinkie1982

Dinkie1982 Bekend lid

5 feb 2008
    529
    0
    0
    Barendrecht
    @ soef, ik heb je eerder gelezen in een topic over fulltime kolven, jij bent dus ook nog steeds bezig. Wat kolf jij nu nog ong. per dag dan? Nikki krijgt al sinds ze 5 maanden is een flesje kunstvoeding met pap als late avond fles. Omdat ze het toen na de eerste operatie ook een beetje in de knoop gooide maar toen kreeg ze nog 6 of 7 flessen en daarvan dus 1 kunstvoeding. Nu krijgt ze nog 4 flessen per dag waarvan dus 3 borstvoeding. Sinds de hapjes goed gaan krijgt ze ong. 3 x 150 cc maar ik heb dus nu nog maar iets van 300 cc per dag en gisteren had ik zelfs maar 260 cc. Wel erg weinig om voor te blijven kolven eigenlijk. Ik heb vanochtend toch gekolfd en ga straks ook wel kolven. Maar even kijken of er nog wat blijft komen maar denk dat dit echt het einde is.

@ productiedip, eigenlijk heb ik behalve in de eerste 2 maanden nooit een dip gehad. Ik kolf erg makkelijk en kolfde al heel snel 4 x per dag en nu daarna 3 x per dag en sinds een maand kolf ik nog maar 2 x per dag. Nikki sliep al tijden door en ik zette nog telkens de wekker voor het kolven dus dat was ik zat. Maar met 2 x per dag red ik het dus toch niet. Is gewoon te weinig. De eerste 6 weken heb ik echt iedere voeding gekolfd en daarna ben ik gaan afbouwen qua aantal keren kolven en als ik merkte dat het te snel was ging ik een dag toch weer om de 3 uur kolven en ik denk dat ik na 3 maanden op 4 keer per dag kolven uit ben gekomen. En sindsdien eigenlijk geen dip gehad. Ze zeggen dat je het eigenlijk moet oplossen door echt een regeldag of 2 dagen in te lassen, dat doen ze ook als ze live aan de borst drinken dus echt even om de 3 uur kolven als het lukt. Ik hoop het voor je!

Fulltime kolven vond ik zwaar maar doordat ik goed en makkelijk kolf was het te doen en het is het waard. Als ik kijk naar mijn kleine meisje die alweer ruim 8 kilo weegt dan zie ik waarvoor ik het heb gedaan! Dus andere meiden, hou vol!

7. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.049
    0
    0
    Hai,

Ik heb nog 500 a 600 ml BV per dag in drie keer kolven.
    Dit is ook wat we op een dag ongeveer gebruiken, al drinkt ze niet alles op...
    Soms moeten we ook wat weggooien, als ze het weer eens niet opgedronken heeft :)...
    Onze voorraad uit de vriezer is ook echt wel aan het opraken nu...

@ productie; hier helpt; rust, veel drinken en geen menstruatie.
    Wellicht zou ik meer moeten gaan kolven, maar dat heb ik er dus niet meer voor over.
    Begin die drie keer per dag inmiddels wel een opgave te vinden.

Kan me vinden in wat Line zegt; stoppen met BV is een emotioneel moment, of je nu live voedt of kolft, het blijft een moeilijk moment...!

8. Dinkie1982

Dinkie1982 Bekend lid

5 feb 2008
    529
    0
    0
    Barendrecht
    @ soef, dan heb je nog wel meer dan mij ja. Ik had dat ook bij 3 x kolven, eerst had ik 3 x 300 cc dus echt 900 cc per dag en uiteindelijk had ik ong. 3 x 200 cc per dag maar nu met 2 x begon ik met ruim 2 x 200 cc maar nu is het dus al net onder de 150 cc. Dan gaat het toch wel snel. Maar aan de andere kant, ik ben er ook wel klaar mee, weer dat kolven, schoonmaken, in de koelkast, uit de vriezer, zorgen dat ik genoeg heb staan voor de dag op kinderdagverblijf enz. Maar idd het blijft emotioneel.
    Een periode afsluiten, net als het opruimen van de kinderwagenbak en weer een maat kleertjes uit de kast. Kan bij alles nu wel erg stilstaan omdat dit zo goed als zeker wel de laatste keer is sluit is alles heel bewust af.

@ mopje, hoop voor jou dat je mannetje gaat drinken aan de borst! Maar fulltime kolven kan dus inderdaad wel maar live voeden is VEEEL leuker hoor! Hoop voor je dat het lukt.

9. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Het lijkt me heel moeilijk om te zeggen 'nu is het genoeg' maar je hebt het super goed gedaan voor jullie meisje en daar kun je inderdaad trots op zijn!!

10. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Ik vind dit echt heel erg knap!

Deel Deze Pagina