Hallo Ik ben nu 24 weken zwanger en wil erg graag borstvoeding geven. Heb 7 jaar terug een borstverkleining gehad en toen is er verteld om als ik ooit zwanger raakte het gewoon te proberen. Bij de verloskundige zeggen ze ook dat je moet proberen. Ik vraag mij echter af of dit wel genoeg is. Wil het zo graag maar mijn tepels doen zo zeer (ze waren altijd al overgevoelig) dat je er amper aan kan komen. Ben bang dat borstvoeding uit mijn tenen moet komen. Heeft iemand hier ervaring mee? Want begin nu te twijfelen of ik wel borstvoeding wil gaan geven of dat het gewoon een marteling is. Groetjes
Ik zou al tijdens je zwangerschap contact opnemen met een lactatiekundige. Ik ken succesverhalen, maar vooral bij vrouwen die vooraf hun informatie op de goede plek hebben ingewonnen. Een lk heeft toch heel veel meer ervaring en opleiding op dit gebied. Ik denk trouwens dat deze vraag beter bij 'borstvoeding' kan staan. Alhoewel je dan natuurlijk wel reacties mist van vrouwen die uiteindelijk toch op flesvoeding zijn overgegaan. Ik zou het sowieso proberen, nee heb je, ja kun je krijgen.
onze kraamverzorgster had het ook over een vrouw bij wie ze hiel, die had ook een borstverkleining gehad en die is he wel gelukt om bostvoeding te geven. Dus zou het gewoon proberen als ik jou was. Positief zijn! Succes!
Helemaal mee eens! Ga voor de bevalling al bij een lk langs! En zorg dat je na de bevalling haar telefoonnummer bij je hebt! Liefs, Hanneke!
Mn beste vriendin heeft ook 5jaar geleden een borstverkleining gehad. En vorig jaar bevallen van haar 1e kindje. Zij heeft helemaal geen problemen er mee gehad, het borstvoeden liep zoals het moest. Ze had wel wat pijn maar denk dat elke borstvoedende vouw wel eens wat last heeft. dus geen zorgen meid, er is ook kans dat het gewoon zal lukken! Proberen is de boodschap! x succes
Bedankt voor de reactie's hoor zo vaak dat ik er niet aan moet beginnen hier in de omgeving en wil zelf wel graag. Ga in ieder geval even deze vraag voorleggen aan mijn kraamzorgconsulent en die kan me misschien wel een goede lactatiekundige doorgeven. Is er verder niemand die zijn verhaal wil delen over dat het niet ging?
Als je meer verhalen wilt kun je mischien ook de BN Borstoperatie en Borstvoeding bestellen. Dit is het tijdschrift van de VBN. Is altijd een leuk tijdschrift ! Krijg je n.m. als je lid bent van de VBN maar is ook na te bestellen.