Ik ben afgelopen maandag naar het cb geweest om mijn dochter van 8 weken te laten wegen. Die keer daarvoor was 18 dagen, in deze periode is ze 330 gram aangekomen. Ik geef borstvoeding en af en toe een fles voeding. Ik leg haar nu met het warme weer vaker aan maar weet niet of het wel genoeg is. Ze heeft nu een paar keer mijn borst los gelaten en dan bied ik de andere borst aan en drinkt ze wel daarvan. Dus je zou zeggen dat ze honger heeft, maar is 330 niet weinig?
Ze zou minimaal 100 gram per week aan moeten komen dus 330 gram is prima, iets aan de lage kant, maar goed genoeg. Weet je zeker dat haar drinktechniek goed is? Zijn haar tong en lipriempje gecheckt?
De keer daarvoor heeft er 10 dagen tussen het wegen gezeten en toen was ze ook bijna 300 gram aangekomen. Vandaar dat ik dacht dat het nu minder is. Ze drinkt wel goed, ik gebruik ook een tepelhoedje omdat mijn tepel niet steeds naar buiten komt. Ze doet haar mond goed open en legt haar tong er goed onder. Ook als ik zonder hoedje gebruik dan doet ze haar mond goed open en hapt goed. Soms neemt ze wel lucht mee maar als ik haar dan weer aanleg dan is het weg. Ik weet niet of haar lipriempje is nagekeken, moet donderdag naar cb dus kan vragen of ze daar willen kijken ernaar.
Maak een who curve aan op borstvoeding.com! Speciaal voor borstkindjes en kun je haar lijn zelf volgen!