hoe doen jullie dit?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door lieska, 28 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lieska

lieska Actief lid

13 mrt 2013
    107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ons zoontje is bijna 6 weken oud. Heb de indruk dat hij ineens in de avond wil clusteren. Maar overal lees je dat je direct moet reageren op slaapsignalen. Maar hoe doen jullie dit dan? Je ziet dat hij moe is, dan in bad, dan nog eten en dan slapen?
    Hoe doen jullie dat dan met zijn badje en of eten? Geven jullie vroeger een badje? Bij ons was het ritueel badje, eten en slapen. Maar met dat clusteren weet ik dat niet meer zo goed.

Alvast bedankt voor de tips

2. kleinesara

kleinesara Niet meer actief

Bij ons was het douche (geen bad) na het avondeten en daarna lekker clusteren en tijdens het clusteren in slaap vallen.

3. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.818
    5.953
    113
    Vrouw
    Hier ook! Badje deed ik vaak s'ochtends.

4. lieska

lieska Actief lid

13 mrt 2013
    107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb de indruk dat hij heel rustig wordt van een badje en daarom doe ik dat in de avond. Misschien wel idee om dat vroeger op de avond te dien. Wat doen jullie met clusteren als je 1 weg moet en 2 je melk voorraadje in je borsten op is?

5. kleinesara

kleinesara Niet meer actief

Melkvoorraad in je borsten raakt nooit op. Zodra er gedronken word maken je borsten melk aan dus als je baby aan de borst blijft zuigen zal er ook altijd melk komen. En zo niet dan is zelfs sabbelen heel fijn voor de baby vanwege de zuigbehoefte. Weggaan 's avonds deden we gewoon nooit in het begin maar anders kan clusteren ook worden nagebootst met flessen afgekolfde melk. Gewoon heel vaak hele kleine flesjes geven.

6. lieska

lieska Actief lid

13 mrt 2013
    107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maar als de melk bij mij niet snel genoeg komt begint hij te sleuren en tebtrekken ipv te sabbelen

Deel Deze Pagina