Hallo dames, Moet me gaan inschrijven voor de kraamzorg, volgens de folder van het ziekenhuis mocht het pas met 12 weken. Alleen zit ik er over na te denken dat ik eigenlijk wel wil bevallen in een kraamhotel, geen gedoe thuis (smalle trap, woon in maisonnette). Nu kan je kiezen om daar alleen te bevallen, bevallen en kraamtijd, of alleen de kraamtijd daar door te brengen. Als ik nu daar naast bevallen ook de kraamtijd wil doorbrengen, krijg ik dan thuis nog kraamzorg? En wie heeft er ervaringen met het kraamhotel (Haga)? Wat vonden jullie de voor-/ nadelen? Alvast bedankt voor jullie reacties! groetjes!
Hey, Ik ga in het geboortecentrum van Sophia bevallen en blijf daar dan 4 dagen. Mijn verloskundige heeft toen gezegd dat ik dan nog recht heb op 4 dagen kraamzorg thuis, na mijn tijd in het Sophia. Dus, ik denk dat dat ook voor jou geldt. Vraag t anders even na aan je vk.
heb mijn kraamtijd ook doorgebracht in het kraamhotel. Daarna kreeg ik GEEN kraamzorg meer thuis. Alleen maar een paar uurtjes om op te starten. Je hebt maar recht op zoveel uur kraamzorg. En als je het thuis hebt is dat iets van 8 uur elke dag. In het kraamhotel ben je in 1 dag dus gelijk 24 uur kwijt. OMdat er dus 24 uur iemand aanwezig is. Dus je hebt veel minder kraamdagen. Ik vond het vreselijk het kraamhotel. Maar dat is voor iedereen natuurlijk anders. Elke dag heb je iemand anders en dat 3 keer per dag. En allemaal hebben ze andere adviezen. De een zegt je moet het ZO doen en dan komt de volgende dienst aan en die zegt dan dat je het ZO absoluut NIET moet doen maar juist ZUS. Werd er vreselijk onzeker van
Hm, jouw verhaal klinkt wel logisch. Denk dat ik na mijn verblijf in het geboortecentrum geen recht meer heb op kraamzorg. Gelukkig heb ik t contract coor de 4 dagen kraamzorg thuis niet terug gestuurd als bevestiging. Had toen al mijn bedenkingen.
Tarieven 2010Bevalling: conform huidig poliklinisch tarief Conform wet- en regelgeving betaalt u een eigen bijdrage van 297,43. Het kan gebeuren dat u tijdens de bevalling een medische indicatie krijgt. U wordt dan overgeplaatst naar het Haga ziekenhuis. Het GeboorteHotel Haga heeft met de verzekeraars afgesproken dat iedere bevalling wordt gefactureerd, ook al eindigt deze niet in het Geboortehotel. Dit betekent dat conform wet- en regelgeving u ook een eigen bijdrage van 297,43 betaalt. Bent u aanvullend verzekerd dan krijgt u dit vergoed. Materiaal- en facilitaire (voeding) kosten zijn inbegrepen Kraamzorg: Een kraamdag in het Geboortehotel staat voor 24 uur verblijven maar wordt voor maximaal 8 uur gerekend. De wettelijke eigen bijdrage is 3,90 per uur (8 x 3,90 = 31,20 per dag). Als u aanvullend verzekerd bent, raadpleeg dan uw polis voor vergoeding van de eigen bijdrage. GeboorteHotel | Hotels
Bij mijn eerste kind nu bijna 3 jr geleden had ik het kraamhotel geboekt. Uiteindelijk door gebroken vliezen en het niet op gang komen van de weeen bevallen in het ziekenhuis en na een koortsdag heerlijk 3 dgn genoten van het kraamhotel. Zeker voor een eerste bevalling vond ik het erg fijn om 24 upd iemand te hebben om iets aan te vragen zeker omdat ik ook BV wilde geven. Omdat ik behoorlijk gehavend was was het automatische bed, de aanwezigheid van koude/warme compressen ook wel prettig. Mijn partner mocht ook blijven slapen, ook fijn. Half augustus heb ik dus weer het kraamhotel afgehuurd voor het maximaal aantal dagen en heb ik een lieve mams die mij ondersteund waar nodig de eerste dagen thuis.
ik heb dan niet in een kraamhotel gezeten maar ik was medisch en heb er 6 dagen gelegen (dochter werd savonds geboren en dat is dus al dag 1) en deze dagen zijn van de kraamzorg dagen afgehaald:x. Terwijl ze in het zh niets deden voor me.
Ik ben in het Geboortehotel van het Waterlandziekenhuis in Purmerend bevallen, alleen de bevalling en daarna lekker naar huis. Dit is mij en mijn vriend goed "bevallen". Kraamzorg is er 24 per dag en er gaan per dag 8 uur van je totale kraamzorg af. Het is aan jou of je daar wilt blijven of niet. Misschien zijn er informatieavonden dat je daar een rondleiding krijgt en alles zo even kunt bekijken? Ik ben ook naar zo`n informatieavond geweest en zodoende besloten dat ik daar ben bevallen. Ben nu zwanger van de 2e en zat er aan te denken om dit keer thuis te bevallen, maar vriendlief wil weer naar het Geboortehotel!
het is daar zeker mooi.. MAAR je moet wel ff kijken bij welke verloskundige je loopt. Ik liep bij verloskundige praktijk purmerend maar ik mocht niet in het hotel bevallen.
@mamavankirsten; klopt, dochtertje is van 5 februari 2009 en 2e kruimeltje wordt rond 16 november 2010 verwacht, zit 21 maanden tussen.
Ja, is een bewuste keuze! Er had nog korter tussen kunnen zitten, maar het 'oefenen' duurde even wat langer! Maarre, we gaan een beetje offtopic