Borstvoeding na keizersnede,veel vragen

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door trotsemams, 24 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik lag op de kraamsuite en alle faciliteiten waren daar! Sommige ziekenhuizen hebben alleen nog maar kraamsuites.

2. trotsemams

trotsemams VIP lid

20 aug 2009
    5.653
    0
    0
    NULL
    Zuid-Oost Brabant
    Ik vind het ook volkomen onlogisch dat een kraamafdeling en couveuseafdeling op een andere verdieping zitten.Niet echt over nagedacht toch.

Dovemeisje,ik wist niet dat je een keizersnede hebt gehad,.Fijn dat Maud goed drinkt!

Via een ander topic kwam ik info tegen over kolven voor de bevalling.Dat spreekt me erg aan.Omdat ik diabetes heb zal borstvoeding (met name colostrum) beter zijn om daarmee de suikerwaardes van de baby stabiel te krijgen.
    Als het me nou lukken om een kleine hoeveelheid in de koelkast te hebben staan in het ziekenhuis zou er veel gewonnen zijn denk ik.

Ik ga het allemaal bespreekbaar maken in het ziekenhuis.
    Wordt vervolgd :D

3. trotsemams

trotsemams VIP lid

20 aug 2009
    5.653
    0
    0
    NULL
    Zuid-Oost Brabant
    Op die site was ik gister idd terecht gekomen,echt top!

4. dovemeisje

dovemeisje Bekend lid

21 mei 2010
    508
    0
    0
    Ja ik heb een ook een geplande keizersnede gehad omdat mijn vorige bevalling een drama was en uiteindelijk een spoed ks werd met een complicatie. Daarom heb ik nu zelf voor een geplande gekozen...
    Leuk om je ook op een ander topic te treffen....:D

5. trotsemams

trotsemams VIP lid

20 aug 2009
    5.653
    0
    0
    NULL
    Zuid-Oost Brabant
    Zo kom je elkaar nog eens tegen he ;)

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.335
    36.195
    113
    Hier 2 keer een ks gehad en 1 keer bv gegeven. De jongste is net gestopt met ruim 2 jaar. Beide keren kreeg ik de kinderen bij mij een half uur na de bevalling op de uitslaapkamer. Ze waren toen beiden al verplicht bijgevoed (grr) vanwege een hoog geboortegewicht.

Dit keer krijg ik als het goed is een geplande ks. Ik probeer voor de bevalling al wat te kolven zodat kv niet nodig is en ik ga op zoek naar een ziekenhuis waar ik mijn kindje direct of in elk geval zo snel mogelijk bij mij kan hebben.

Ook zorg ik dat ik een eigen kolf tot mijn beschikking hebt. In het ziekenhuis waar ik lag had je ook kolven, maar de verpleging werd gewoon boos als ik die vaak (lees: meer dan 6 keer per 24 uur) wilde gebruiken.

7. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Nou dan moet je mijn verhaal maar eens lezen.:) is echt niet leuk de bevalling van mijn eerste. Want ook een ruggenprik kan mis gaan. En dan moet je als nog onder al gehele narcose en voor dat je dan terug bij je kind ben die je nog nooit gezien hebt ben je al twee uur verder.:(

Daarbij las je link. Een suikerbaby moet meestal de eerste 24 uur naar de couveuse omdat de suiker waarders getest en geprikt moeten worden. Hoe snel kan je daar zijn midden in de nacht een verpleger die geen tijd heeft omdat er nog meer babys liggen dus het kind niet aan gelegd kon worden tja. Soms heb je gewoon niks te kiezen:(

8. trotsemams

trotsemams VIP lid

20 aug 2009
    5.653
    0
    0
    NULL
    Zuid-Oost Brabant
    Ik ga absoluut zeker ook beginnen met kolven voor de bevalling.Het is een enorm verschil per ziekenhuis en ik overweeg ook ergens anders te bevallen.Van de andere kant,mijn kindje zal toch direct naar de couveuse moeten (omdat ik diabetes heb en insuline spuit)..Dus dan is het verschil er weer niet zo.
    Maar dat kolven vind ik een super idee en daar ga ik zeker voor!

Deel Deze Pagina