39 weken; constant (oefen?)weeën?

Discussion in 'De bevalling' started by diem, Jul 10, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. diem

diem Actief lid

Oct 26, 2008
    203
    2
    18
    Female
    Ik ben nu precies 39 weken (volgens de verloskundige, volgens onze eigen berekening ben ik morgen uitgerekend) en ik heb sinds afgelopen dinsdag steeds oefenweeën die niet doorzetten. Ik ging er steeds vanuit dat ik flink overtijd zou lopen en was nauwelijks met de bevalling bezig, maar nu ik van alles begin te voelen ben ik ineens erg gespannen en ongeduldig... Ik kan bijna niet meer wachten totdat de baby komt en bij elk krampje, harde buik etc sta ik op scherp, word er gek van :(... Zijn er meer meiden die dit hebben?

2. Ellen27

Ellen27 Bekend lid

Sep 12, 2008
    739
    0
    0
    Sinds ik afgelopen weekend 2,5 uur weeën heb gehad die helaas ook weer zijn gestopt, ben ik me ook erg bewust van elk krampje, steekje en pijntje. En ongeduldig? Jeetje, ik kan niet wachten! Maar dat lijkt me ook logisch toch? Het komt nu wel zo dichtbij, in theorie kan de bevalling ieder moment beginnen, logisch dat je ongeduldig wordt!
    Mijn advies: probeer zoveel mogelijk afleiding te zoeken. Je kunt moeilijk op de bank gaan zitten wachten tot het begint... Als je lekker bezig blijft, vliegen de dagen voorbij en iedere dag wordt de kans dat de bevalling begint groter!

3. Belly82

Belly82 Actief lid

Feb 28, 2008
    153
    0
    0
    Utrecht
    Ikke ook hoor :) Ik wil gewoon dat het gaat beginnen.. Ben zo nieuwschierig... Bij ieder krampje in mn buik hoop ik dat het doorzet :) Maar heb tot nu toe alleen maar harde buiken en daar blijft het bij...

4. mariska1978

mariska1978 Bekend lid

Oct 22, 2008
    702
    1
    0
    psychiatrisch verpleegkundige
    Vorden
    Ik herken dat gevoel helemaal. Ik had met name het weekend voordat Jasmine werd geboren heel veel last van oefenweeën. Dacht toen ook steeds..."zou het nu dan eindelijk gaan gebeuren" Maar het liet steeds nog op zich wachten. En ook ik was zo nieuwsgierig naar ons kleine meisje dat ik nauwelijks nog wilde wachten. Maar er zit niks anders op. Maar probeer inderdaad wat afleiding te zoeken...even proberen de gedachten op wat anders te zetten.

5. diem

diem Actief lid

Oct 26, 2008
    203
    2
    18
    Female
    Hey meiden bedankt voor jullie reacties.. Ik ben niet de enige die onrustig is; mijn man kan zich ook nauwelijks meer concentreren op zijn werk. Hij komt de laatste dagen steeds wat eerder thuis haha wel gezellig hoor...
    Ik probeer inderdaad maar zoveel mogelijk afleiding te zoeken, maar merk dat ik bijv helemaal geen zin meer heb om afspraken te maken. Het liefst sloot ik me samen met mijn man een paar dagen in huis op totdat het zover is haha, terwijl ik normaal graag de hort op ga...
    Misschien gaat het nog wel drie weken duren zucht...

Even iets anders ik ben al een tijdje niet meer online geweest hier en ben mijn banner kwijt, hoe plaats ik die banner opnieuw? Kan wel zien waar en hoe ik m moet aanmaken, maar niet hoe ik m plaats.. Weten jullie dit?

6. Jem

Jem Actief lid

Sep 7, 2008
    421
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik heb hetzelfde sinds vannacht half 3, maar die harde buiken zijn wel behoorlijk pijnlijk en er zit steeds 5 tot 15 minuten tussen. Tussendoor kijk ik een beetje TV en ik lees wat, maar ik zou er niet aan moeten denken om nu 'echt' iets te gaan doen....

Groet,
    Jem

7. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

Nov 25, 2008
    2,765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Wat herkenbaar..

't Mag van mij ook wel los gaan.. Heb ook steeds hoop dat ik zie dat die slijmprop eruit is.. en als ik een harde buik heb dat t toch vooral door gaat zetten in weeën..

net als af en toe zo'n zeurderig gevoel in mn onderbuik of rug...
    maar als ik dan weer ga zitten... is t net of t weer allemaal "gewoon' is...

Geduld is een schone zaak....

Op t laatst ben je er aan toe he.. Alles staat/ligt en hangt klaar.. Geestelijk ben je er klaar voor.. en dan begint t wachten...

8. bordes

bordes Lid

Aug 12, 2007
    85
    1
    0
    Ermelo
    Hoi Diem,

Ik heb ruim 2 weken harde buiken en oefenweëen gehad.....
    Mijn zoon was 9 dagen over tijd.

Sterkte met de bevalling en vooral met het wachten (dat vond ik het ergste).

Groetjes Emma

9. limmeke

limmeke VIP lid

May 28, 2008
    17,318
    0
    0
    bovenaan bij gebruikersinstellingen en dan wijzigen handtekening.. daar moet je je link van banner plaatsen dan.

over die oefenweeen.. ik heb vanaf week 36 met flinke oefenweeen rondgelopen.. die waren vaak zo hevig dat ik echt aan het wegpuffen was en ook kwamen ze soms erg regelmatig..
    ik dacht toen dat ik nooit die 40 weken ging redden.. ben uiteindelijk bevallen met 40.3 nadat ik ingeleidt ben omdat al die oefenweeen voor mij ook nog nix hadden opgeleverd.

succes en hoop dat het bij jou wel doorzet.

10. diem

diem Actief lid

Oct 26, 2008
    203
    2
    18
    Female
    Thanks als het goed is is mijn banner nu geplaatst... Hmm goed (of niet natuurlijk) dat veel dames voorweeën hebben/hadden, maar dat het dan alsnog wel even kan duren... Ik moet me er toch meer op gaan instellen dat het misschien nog wel twee weken duurt (of langer).. Ben nu echt aan het wachten en dat komt mijn humeur niet echt ten goede ;)
    Zal toch kijken of ik nog meer afleiding kan zoeken want zo gaat het wel heel lang duren... Mensen nog tips qua afleiding?
    Iedereen die in hetzelfde schuitje zit; sterkte met wachten!
    Dames die al bevallen zijn; geniet van jullie kleintje!

11. diem

diem Actief lid

Oct 26, 2008
    203
    2
    18
    Female
    Bordes, Belly, Annemarie, Lem, Ellen bij jullie nog niks??

12. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

Nov 25, 2008
    2,765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Hier niet..

Hou er rekeking mee dat ik over de 24e heen ga.... Terwijl ik eerst zo stellig was van 15 juli... Maar goed.. er kan in een paar uur soms veel veranderen heb ik hier her en der wel gelezen..:p

13. Dyaan

Dyaan Actief lid

Aug 22, 2007
    241
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hoi meiden,
    De afgelopen nacht heb ik met name tegen de ochtend echt wakker gelegen van de krampjes/oefenweeen. Omdat ik niet wist hoe laat het was toen het begon, weet ik niet hoe lang het geduurd heeft. Ik ben om 6.45 uur mijn bed uit gegaan, toen ik beneden op de bank zat, was alles weg ... ben op de bank gaan liggen en weer in slaap gevallen, tot een uur later het gevoel weer terugkwam. Ik dacht echt:"Dit is toch de aanloop naar ..." maar het is weer gestopt. De afgelopen twee weken heb ik wel vaker een nachtje een half uurtje wat krampjes gehad, maar dit voelde echt als weeen en ik zag mezelf in de loop van de dag al richting zkh rijden ... maar nee dus. Toch nog geduld hebben en dat ging tot voor kort nog best goed, maar nu .... aahhhhh ... was het maar zover!
    Sterkte allemaal !!!!

14. diem

diem Actief lid

Oct 26, 2008
    203
    2
    18
    Female
    Hier een soortgelijk verhaal... Om half zes wakker, toen tot half elf (dus vier uur lang) om de paar minuten (voor)weeën gehad, maar geen duidelijk ritme (ene keer om de 12 minuten dan zaten er weer 3 tussen, dan weer 6 etc) en ze werden ook niet echt sterker alhoewel er wel een paar flinke bij zaten... Pfff denk ook echt elke keer zou het nu doorzetten? Maar helaas ben nu alleen maar heel erg moe... Sterkte allemaal, dit is niet leuk :(

15. Maris22

Maris22 VIP lid

Aug 7, 2007
    5,402
    2
    38
    Female
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    De laatste loodjes die wegen het zwaarst zeggen ze,maar dat klopt echt wel!! Ik zit ook sinds een paar dagen echt te wachten en droom er dan ook veel over,over hoe het zal zijn als we onze uk in onze armen hebben... Heb tegen mezelf ook gezegt dat ik me dagen er niet door moet laten lijden,want dan duurt de week een eeuwigheid... Vrijdag had ik wat krampen,dacht ja nu gaat t gebeuren maar helaas. We wachten dan maar geduldig af,meer zit er niet op.
    Verder probeer ik lekker bezig te blijven met het huishouden soms wat afspreken met mensen en van het mooie weer genieten want ja het is tenslotte zomer!!
    Ik ben dan zelf de 24e uitgerekend,heb altijd het 'gevoel'gehad dat ik in de 38e week zou bevallen... Nou heb dan nog een paar dagen de tijd.
    Succes met wachten meiden!!

16. Jem

Jem Actief lid

Sep 7, 2008
    421
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hoi allemaal,

Bij mij is het wel snel gegaan. Vorige week donderdagnacht zijn de oefenweeen begonnen, vrijdag heeft het doorgerommeld, zoals ik in een eerder bericht heb geschreven. Om 18:00 heeft de vk de bevalling ingeluid met 2 cm. Om 22:55 is onze zoon geboren.

Het kan dus nog heel lang duren, maar het kan ook heel snel gaan!

Ik hoop dat jullie bevalling snel doorzet en zet em dan op!!

Groet,
    Jem

17. Mamalyn

Mamalyn Actief lid

Oct 15, 2008
    497
    0
    0
    Gefeliciteerd Jem!
    Altijd leuk om te lezen dat sommige oefenweeen dus daadwerkelijk wel effect hebben:)
    Bij mijn eerste hadden ze trouwens ook effect...nu helaas weinig naar mijn weten8)

Share This Page