Borstvoeding na keizersnede

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door rijo, 1 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.275
    2.035
    113
    #1 rijo, 1 jul 2014
    Laatst bewerkt: 1 jul 2014
    Onze baby wordt op korte termijn geboren middels een keizersnede. Hij wordt eerst nagekeken door de kinderarts en wordt dan, als alles goed gaat, bij mij op de borst gelegd. Daarna mag hij mee naar de verkoeverkamer. Nu heb ik me laten vertellen dat de borstvoeding wat minder goed op gang kan komen na een keizersnede. Het kan, maar het hoeft niet. Om mezelf zo goed mogelijk voor te bereiden: zijn er misschien dingetjes waar ik op kan letten? Wat is een handige houding om te voeden? De kolf gaat in ieder geval mee. Alvast bedankt!

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Lekker huid op huid, zo lang mogelijk! En zo vaak mogelijk!
    Verder: goed opletten met aanleggen, vraag of iemand mee kijkt. En wil het niet lukken: dan "kolf" je de eerste twee dagen met je vingers wat druppels colostrum te voorschijn en geef je die met een lepeltje. Door dit na iedere voeding te doen geef je je lichaam extra signaal dat er melk mag komen!
    Door vanaf dag 3 elektrisch kolven met handkolven (na het kolven nog met de hand stimuleren) te combineren zul je snel een goede productie opbouwen!
    Succes en geniet en wanneer niets lukt: huid op huid en druppels met je vingers in het mondje!

Deel Deze Pagina