Ervaringen accupunctuur va. week 36?

Discussion in 'De bevalling' started by Lelietje85, Jan 19, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lelietje85

Lelietje85 Bekend lid

Aug 25, 2015
    693
    425
    63
    NULL
    NULL
    Hi allemaal,

Het schijnt dat 1x per week accupunctuur vanaf week 36 allerlei voordelen met zich meebrengt t.a.v. de bevalling (beter ontsluiting, gemiddeld 2 uur kortere bevalling etc)

Wie heeft hier ervaring mee? Ik ben normaal niet zo van dit soort dingen, maar als ik de voordelen lees klinkt het wel aantrekkelijk om eens te proberen.

2. milou1991

milou1991 Fanatiek lid

Aug 12, 2014
    1,318
    460
    83
    Female
    Tbm
    Ik ben hier ook wel heel benieuwd naar. Iemand?

3. Lelietje85

Lelietje85 Bekend lid

Aug 25, 2015
    693
    425
    63
    NULL
    NULL
  4. netmah

netmah Actief lid

Nov 12, 2015
    100
    6
    18
    Dit heb ik gedaan in m'n eerste zwangerschap. Het heeft alleen nu bij de eerste en eventueel een tweede zwangerschap. Het helpt met het verkorten en week maken van de baarmoedermond. Wel moet je daarvoor 3 sessie hebben (dit ga je als het goed is halen als je begint met 36 weken.) Daarnaast zetten ze bij mij na de eerste keer ook een naald om de afwatering van je lichaam te bevorderen en dit heb ik geweten. Ik ging de twee dagen na de behandeling veel vaker naar de wc.
    Of mijn bevalling veel korter is geweest? Ik weet het niet. Ik heb er als nog 22 uur overgedaan (was een sterrenkijker). Ik vond de sessies wel lekker ontspannend. Hier was er een inloop spreekuur voor accupunctuur in de zwangerschap dus sprak ik ook andere zwangeren en dat was gezellig. Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Oja ik had de instelling, baat het niet dan schaadt het niet.

Share This Page