Borstvoeding op gang komen

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door vaddie, 23 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Mijn oudste dochter had een hele lage suiker bij de geboorte (ik had en heb weer zwangerschapssuiker). Hierdoor was ze erg suf en wilde ze niet drinken. Heeft de eerste nacht sonde voeding gehad.

Volgens het ziekenhuis moest ik direct kolven om te zorgen dat mijn borstvoeding op gang zou komen. Dit terwijl ik had aangegeven niet te willen kolven.

Nu heb ik weer zwangerschapssuiker. De kans bestaat dus dat ook deze dochter straks bij de geboorte een lage suiker heeft en slecht drinkt.
    Nu ga ik dus niet kolven! Maar wil toch graag borstvoeding geven.
    Hoe kan ik zorgen dat de bv op gang komt en mijn dochter drinkt?

De oudste ging uiteindelijk pas 'goed' drinken toen wij pap in haar fles deden.

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,

Je kunt overwegen om tijdens de laatste weekjes (vanaf week 37, niet eerder)van je zwangerschap met de hand twee maal daags te stimuleren. Kijk of met massage en warmte er een paar druppeltjes melk uit je borst komen. (ik schrijf melk maar het kan heel waterig en heel gelig zijn en alles er tussen in) Deze druppels kun je opvangen in 1 of 2 ml spuitjes en invriezen en meenemen op het moment dat je gaat bevallen.
    Door je op deze manier voor te bereiden is je doel tweeledig: 1: je stimuleert je lichaam al om melk te maken. Als je kindje kan drinken krijgt het dus sneller productie op gang. 2: je hebt wat 1-2-5ml spuitjes voeding achter de hand voor dag 1-2-3. Dan gaan we er van uit dat je aan de borst verder kunt. Eventueel kun je met de hand kolven, dat is echt gewoon een handigheidje en dan hoef je niet met een apparaat aan de gang. Stimuleert prima!

Succes!

Deel Deze Pagina