Veel spugen

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Koraal82, 4 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013
    3.277
    1.440
    113
    Hoi,

Ik had toch weer een vraagje over het geven van bv. Mijn zoontje spuugt best veel na de voeding (de eerste week deed hij dit overigens niet maar sinds een paar dagen wel). Ik hou hem na de voeding al best lang rechtop en probeer hem te laten boeren maar desondanks komt er soms na een uur nog een heleboel uit (meerdere keren). Als ik hem uit zijn bedje haal dan is vaak zijn bed flink nat waar hij gespuugd heeft en zijn kleren ook.

Na de voeding kijkt hij ook een beetje moeilijk en wordt hij vaak een beetje rood dus ik weet niet of het misschien niet goed valt. Ook vroeg ik me af of hij niet gewoon te veel eet. In het begin deed ik hem voor en na iedere voeding wegen en hij at steeds veel meer dan dat hij eigenlijk zou moeten hebben.

Alvast bedankt voor je reactie.

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,

Wat groeit je kindje per week? Heb je daar zicht op? Mogelijk is je aanbod nog niet helemaal op je kindje afgestemd. Dit gebeurt in de eerste 6 weken. Het spugen is lastig, maar niet heel erg. Tenzij je kindje in toenamende mate krachtig met grote bogen spuugt (halve meter)

Laat je groei even weten?
    Groetjes Heidi

3. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013
    3.277
    1.440
    113
    Hoi Heidi.

Ik ben zijn gewicht gaan bijhouden vanaf de tweede week omdat hij in het begin niet goed at. Zijn geboortegewicht was 2680 en na 1 week zat hij hier weer op (hij kreeg sonde voeding). Hij is in de tweede week ongeveer 200 gram aangekomen (dit was de eerste week dat ik hem meekreeg naar huis). In de week erop (deze week) is hij tot nu toe ongeveer 130 gram aangekomen (ik tel van ma tot en met zo dus deze week moet ik nog een paar dagen). Vandaag woog hij 3050 gram.
    Qua gewicht komt hij dus wel goed aan (naar mijn idee). Wat betreft zijn spuug dit is direct na de voeding gewoon melk maar als ik hem dan in bed leg en een paar uur later er uit haal dan heeft hij dikke klodders overgeef/melk langs zijn hoofdje liggen. Hij heeft overigens ook veel de hik (ik weet niet of dat er iets mee te maken heeft). Ik geef de bv via een tepelhoedje.

Als je nog meer info nodig hebt hoor ik het graag.

Bedankt voor je reactie!

4. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,

Dikke melk is op zich niet erg hoor. En de hik staat hier los van.
    Tja, heel vervelend dat spugen. Ik zou er niet heel veel aan gaan doen nu, even uitzitten tot je kindje een paar weken verder is. (als hij er niet zichtbaar last van heeft)
    Tips die je op cb of van arts nog al eens hoort is indikken van de voeding. Dit geeft in mijn ervaringen minder rust en maakt de voedingen onrustiger en minder makkelijk verteerbaar. Mijn advies: even afwachten dus tot je kindje een week of 6 is en de wasmachine laten draaien...

Groei is mooi!

Deel Deze Pagina