Borstvoedingscursus voor 2e nog zinvol?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door yossie, 27 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    Ik wil straks wederom borstvoeding geven aan de kleine. Bij de 1e is dit niet zo goed bevallen, en door een combinatie van meerdere dreigende borstontstekingen door overproductie, niet overgaande tepelkloven, voeden met tepelhoedje en een slecht slapende uk ben ik na 6 weken gestopt.

Dit keer is mijn streven toch echt dit minimaal 6 maanden vol te houden. Nu weet ik natuurlijk meer etc. etc.

Wat ik eigenlijk wil weten zijn of het bij mij ook echt nodig is een tepelhoedje, ik heb namelijk geen ingetrokken tepels, maar ze zijn wat vlak (maar niet super vlak). En of ik bij en slecht slapende uk na de borst nog een flesje aan mag bieden. Dit omdat onze eerste uk na het flesje om 23u beter sliep dan na de borst, waarschijnlijk te moe om echt goed uit de borst te drinken. Fles ging namelijk een stuk sneller (eigenlijk veel te snel met kleinste speen) en makkelijker voor hem. Aan de borst viel hij snel in slaap en kreeg ik hem moeilijk wakker, maar zodra hij het bed aanraakte werd hij weer wakker.

Is een bosrtvoedingscursus nu nog zinvol?

2. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.822
    5.957
    113
    Vrouw
    Absoluut! Ik zou dan wel kiezen voor een van VBN of LLL
    Of lees een boek van Stefan Kleintjes,daar staat ook heel veel goede info in!
    Voorbereiding is het halve werk, maar wat er na de geboorte gebeurd is natuurlijk ook belangrijk.
    Dus als het niet loopt, schakel dan meteen een lactatiekundige in. Want de problemen die jij noemt, zijn eigenlijk onderdeel van de "standaard" opstartproblemen. Maar in je eentje zijn die vaak moeilijk op te lossen..
    Kraamzorg bedoeld het goed maar geeft vaak toch niet de juiste adviezen.Een LK is er echt om jou en je kindje te helpen problemen op te lossen en een goed team te worden. Dus dan gaat het zeker lukken!:)

3. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ik zou tijdens de zwangerschap een consult aanvragen bij de lactatiekundige. Heb ik ook gedaan bij de eerste was het ook niet gelukt en nu vastbesloten het te laten slagen. Dan kan ze je tepels ook zien. Gewoon 1 op 1.

4. mave1978

mave1978 Actief lid

7 okt 2008
    181
    0
    0
    Papendrecht
    Het is zeker zinvol! Bij mijn eerste kind is het aan de borst drinken helaas niet gelukt en toen heb ik fulltime gekolfd. Bij mijn tweede kind hoopte ik vurig dat het deze keer wel zou mogen lukken. Ik heb de cursus via het kraambureau gedaan en in de kraamweek is er een lactatiekundige gekomen die me goed geholpen heeft. Inmiddels geef ik nu bijna 5 maanden met succes én plezier borstvoeding. Het werd al eerder genoemd, maar het borstvoedingsboek van Stefan Kleintjes én de website vind ik ook echte aanraders.

5. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    Bedankt voor het meedenken.

Ik denk zelf dat ik het meeste voel voor een gesprek met een lactatiedeskundige. Aangezien ik zelf bij de 1e al heel veel gelezen heb over borstvoeding. De voornaamste reden van het stoppen was toch wel het slechte slapen van mijn zoontje, wat een totaal andere niet honger gerelateerde oorzaak had. Helaas hebben ze me hierbij onvoldoende geadviseerd, want als ik dit eerder geweten had, was ik niet gestopt met de bv, of iig was ik niet volledig gestopt met bv.

Dus op zoek naar een consult bij een lactatiedeskundige!

6. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Denk dat je daar het meeste aan zult hebben!

Deel Deze Pagina