borstvoeding na sonde/flesvoeding aanleren, help!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Femke86, 17 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Femke86

    Femke86 Bekend lid

    15 feb 2014
    590
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi,

    Wie heeft er advies/ervaring?

    Mijn zoontje is met 37 weken geboren en in de couveuse terecht gekomen.
    Hij heeft 3 weken sondevoeding gehad.
    Ondertussen heb ik hem af en toe aan de borst gehad en kreeg hij ook via de fles voeding.
    Inmiddels is hij 12 weken sinds de geboorte (vanaf de uitgerekende datum 9 weken).
    Ik wil zo graag borstvoeding geven dat ik er heel veel aan heb gedaan inmiddels.
    Kolven, logopedie, lactatiekundige, tongriempje moest geknipt, etc.
    Ook was mijn productie te laag dus kreeg hier medicijnen voor.

    Daarnaast speelt ook dat hij heel slecht slaapt en heel onrustig is.
    Ik rende van kolf naar fles naar bedje om te troosten.

    Inmiddels is mijn productie veel hoger en wil ik hem gewoon voeden zoals het 'hoort' met bv: aan de borst.
    Dus ben ik daar vandaag mee begonnen. Kolf aan de kant, kind aan de borst.
    De afgelopen weken heeft hij af en toe aan de borst gedronken maar niet veel.

    Nu zit ik met een baby die niet meer slaapt en steeds maar 5 minuten of iets langer drinkt. Ik word er gestoord van!
    Wat moet ik doen?
     
  2. Iris86

    Iris86 Fanatiek lid

    21 apr 2014
    2.080
    288
    83
    Emmeloord
    Heb je een puck a baby? Bied couveuse kindjes veel rust met slapen. Een slaapcyclusvduurt ongeveer 45 min maar vaak kunne kindjes nog niet meerdere slaapjes aan elkaar doen zonder hulp van jou als mama.
    Voeden op verzoek. Het is heel intensief, maar m
     
  3. Iris86

    Iris86 Fanatiek lid

    21 apr 2014
    2.080
    288
    83
    Emmeloord
    Heb je een puck a baby? Bied couveuse kindjes veel rust met slapen. Een slaapcyclusvduurt ongeveer 45 min maar vaak kunne kindjes nog niet meerdere slaapjes aan elkaar doen zonder hulp van jou als mama.
    Voeden op verzoek. Het is heel intensief, maar mogelijk. Kan best dat je op 12 voedingen komt. Geef je borstcompressie? Heb je hulp van een lactatiekundige ?
    Heb mijn premature tweeling volledig aan borst gekregen. Bij vragen of mentale support pb maar.
    Gr iris
     
  4. Iris86

    Iris86 Fanatiek lid

    21 apr 2014
    2.080
    288
    83
    Emmeloord
    Hm gekke telefoon...
     
  5. Femke86

    Femke86 Bekend lid

    15 feb 2014
    590
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dank voor je reactie!
    Fijn dat ik je mag vragen naar advies!
    Hij slaapt idd al vanaf zijn thuiskomst in de puckababy.
    Ik dacht al wel voeden op verzoek, fijn dat je het bevestigd.
    Dat geeft me meer zekerheid.
    Je zal het zelf ook wel intensief hebben gehad met de tweeling!
    Hij heeft zonet erg goed gedronken, weer een win momentje!
    Ik heb een paar keer de lactatiekundige ingeschakeld, alleen zijn die in het weekend minder bereikbaar haha, vind het wel fijn om van andere moeders ervaring te horen.
     
  6. MamaMaya

    MamaMaya Fanatiek lid

    6 dec 2010
    1.104
    29
    48
    Mijn oudste werd op 33w geboren en kreeg 3w lang mijn melk via sonde. Ik had aangegeven borstvoeding te willen geven en daarop besloot men haar nooit flesjes te geven. Ze kreeg enkel cup en finger feeding. Dat maakte het iets makkelijker om haar aan de borst te krijgen. In week 2 ben ik haar beginnen aanleggen, maar pas in week 3 lukte het haar ook te drinken. Soms maar 2 of 3 minuutjes en dan was ze moe. Ze kreeg dan bij via sonde. Na een dag of 3-4 oefenen bij ongeveer 1 op 2 voedingen, dronk ze die voedingen overwegend uit de borst. Dat deed ook wonderen voor mijn productie (want die was erg slecht met enkel kolven). Eind van de 3de week mocht ze zonder sonde naar huis. Ze dronk toen zo'n 20 keer per etmaal, héél vermoeiend! Maar het ging steeds beter en ze heeft uiteindelijk 15mnd bij mij gedronken.
     
  7. Femke86

    Femke86 Bekend lid

    15 feb 2014
    590
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dank je mamamaya, wat moet je trots zijn geweest op je doorzettingsvermogen!
    Ik moet dus ook rekening houden met vaker voeden.
    Het is voor mij fijn om te lezen dat andere moeders hier ook doorheen zijn gegaan.
     
  8. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Als je een kind graag aan de borst wilt krijgen is een puckababy niet zo'n goed idee. Je mist dan hongersignalen (als je kind huilt ben je te laat).

    Ik zou eens bellen met een vrijwilliger van VBN of LLL voor tips, of eens langs gaan bij een Mamacafé bij je in de buurt. Of toch nog een keer een lactatiekundige.

    Bij ons was de draagdoek een absolute lifesaver in deze periode!
     
  9. Femke86

    Femke86 Bekend lid

    15 feb 2014
    590
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dank je dirksmama!
    Dat klinkt logisch idd. Ik hoor hem wel smakken en happen in het begin, nu doet hij dat minder.
    Ik ga vandaag langs de ha omdat het hier nog niet zo goed gaat, kijken wat hij voor advies heeft.
    Ik droeg hem ook veel maar de laatste tijd niet zoveel meer.
     

Deel Deze Pagina