Borstvoeding na twee weken nog niet op geb gewicht

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Annina, 23 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fortunae

Fortunae Fanatiek lid

6 jul 2014
    1.263
    119
    63
    Wat vervelend allemaal!

Hier een mannetje van 3 weken. Hij was na 10 dagen ook nog ver van zijn geboortegewicht en viel sommige dagen ook nog af. Hij dronk vaak en viel steeds in slaap aan de borst (komt al best overeen toch?)
    Nadat de kraamzorg weg was (en we haar weegschaal nog een dagje mochten lenen) viel hij weer 50 gram af.
    Wij zijn toen even opgenomen op de kraamafdeling. Hij kreeg eerst de borst, dan nog wat erbij in de fles en als hij dan de minimale hoeveelheid niet op had, de rest via de sonde. Ik voedde de borst en de verpleegkundige of papa de fles terwijl ik na kolfde. Hij kon eerst meer dan 40cc niet aan, na dit een dag te doen kon hij zelf meer drinken en na 2 dagen was hij gewend aan voedingen van 60cc. En was hij zelfs 80 gram gegroeid in 1 dag!

In de week na de opname is hij weer 120 gram gegroeid. Ik gok dat we op zo'n 10 voedingen per dag zitten.

Moraal, sukkel niet te lang. Je kindje kan ook te moe zijn om voldoende te drinken en dan pakken ze net genoeg om zich in stand te houden, maar groeien ze niet. Paar dagen voldoende binnen krijgen kan zomaar alles keren.

Succes!

2. Roos12

Roos12 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.725
    809
    113
    Daktarin orale gel mag je pas gebruiken als de baby minimaal 4 maanden oud is.
    Je moet inderdaad zowel je borsten als het mondje van je baby behandelen, anders blijf je elkaar over en weer besmetten.

3. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Nee, het mag daarvoor ook al, maar niet in de hoeveelheden die op de bijsluiter staan. Gewoon een klein beetje op je vinger en dan uitsmeren op de tong en het verhemelte.

4. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Hoe ging het wegen? En heeft de dokter jou en je baby gecontroleerd op spruw?

Ik vind 14 keer per dag keurig. :)
    Borstcompressie werkte bij mij ook goed indertijd. De vraag is waarom het aanleggen zo pijnlijk is. Dat hoort eigenlijk niet zo te zijn. Het kan natuurlijk komen doordat jullie spruw hebben. Zie je iets aan je tepels of tepelhof?
    Heeft de lactatiedeskundige naar het aanleggen gekeken (baby naar borst, tepel wijzend richting neus, grote hap, tepel + groot deel tepelhof in de mond)?

5. Leniemienie

19 dec 2014
    81
    5
    8
    België
    Ivm het in slaap valen, mijn dochter deed dit in het begin ook en mij is toen geleerd door vroedvrouw/lactatiedeskundige om zodra ik zag dat ze tijdens de voeding in slaap viel om
    - eerst haar kousjes uit te doen en in haar voetjes te knijpen
    - werkte dat niet, dan moest ik haar verder uitkleden, dus broekje of kruippakje uit tot ze in haar bodyke lag
    - en als dat niet werkte, erns met nat washandje haar voetjes, handjes en nek gaan
    En dat allemaal terwijl ze aan de borst lag, op die manier hoefde ze niet terug aan te happen ( ze gebruikte immers mijn tepel intussen als tut tijdens haar dutje :x) en ze begon dan gewoon terug te drinken.
    Ik heb dat niet vaak moeten doen, ze heeft snel geleerd om door te drinken.

Daarnaast raad ik je de app babytracker aan, daar kan je mee timen hoelang ze aan elke borst drinkt, het aantal voedingen, alsook haar luiers enzo mee bijhouden.

Deel Deze Pagina