Hallo Saskia/Mirjam, Ik heb een zoontje van 1,5 week oud. Hij doet het super en krijgt vanaf dag 1 borstvoeding. Ik heb voldoende productie en snel "volle" borsten. Bij het voeden drinkt mijn zoon eigenlijk altijd maar aan een borst. Meestal een minuut of 10. De andere blijft onaangeroerd en blijft vol zitten. Bij een volgende voeding geef ik de andere borst. Mij is geleerd te beginnen met de borst waar ik geƫindigd ben. Maar dat gaat in dit geval niet op, of ik moet altijd dezelfde borst geven... Wat kan ik het beste doen om toch beide borsten te "legen"? Na de voeding de volle afkolven? Ik had ook bedacht om tijdens het voeden na +- 5 min te wisselen van borst. Maar geef ik dan niet teveel voormelk? Groetjes
Hoi. Je doet het prima! Inderdaad 1 borst aanbieden en "leeg" laten drinken. De andere borst kan je nog extra aanbieden als je kindje niet voldaan lijkt na 1 borst. Inderdaad de volgende voeding de andere borst aan bieden. Zo wissel je elke voeding per borst. Ga zo door! Groetjes Saskia