wat is een goede weegschaal voor de borst en erna?

Discussion in 'Borstvoeding' started by lynnetjee, Dec 6, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lynnetjee

lynnetjee Bekend lid

Jan 30, 2014
    647
    0
    16
    verzorgende ig
    limburg
    Hallo,

Ons meisje is met 33 weken geboren en is nu sinds 2 weken thuis. Ik deed op de neonatologie 2 keer per dag aanleggen en de rest kolven. Ze werd bij het aanleggen altijd van te voren en erna gewogen om te kijken wat ze dronk.
    Nu zijn we thuis en leg ik haar nog steeds 1 of 2 keer per dag aan omdat ik bang ben dat ze anders te weinig binnen krijgt.
    Wat afgeraden werd op de neonatologie heb ik toch gedaan, een weegschaal gehaald, als ik 2 weken zie dat ze goed drinkt dan durf ik ook weer zonder. Maar nu is de weegschaal die ik heb niet fijn, als ik haar ook maar 1 cm anders leg dan voor de borst is ze zelf lichter en dan heeft ze echt wel goed gedronken. Als ze beweegt is de uitslag ook compleet anders, het vervelende is dat ik haar ook niet te lang kan laten liggen want dan geeft ze het terug.

Mijn vraag is of iemand een goede weegschaal weet ( liefst in sprongen van minimaal 5)

Dankjewel alvast

2. Madelein84

Madelein84 Fanatiek lid

Jun 5, 2013
    1,042
    80
    48
    hier kun je er een huren bij de lactatiekundige, misschien dat dat een optie is?

3. Jessie80

Jessie80 VIP lid

Oct 3, 2009
    6,203
    266
    83
    Ik heb er met mijn oudste één geleend van de vk, dus misschien is dat ook nog een optie?

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik had er destijds eentje van thuiszorg. Een hele ouderwetse, met van die schuifgewichten, nadat ik hetzelfde gedoe had met een digitale weegschaal. Heel nauwkeurig!

5. MamaMaya

MamaMaya Fanatiek lid

Dec 6, 2010
    1,104
    29
    48
    Mijn oudste meisje is ook geboren na 33w. Ik huurde voor de eerste weken thuis een professionele weegschaal van de thuiszorg (was zelfs de eerste 6mnd gratis bij elke geboorte). Ik was nl. ook bezorgd en wilde weten wat ze binnen kreeg. Ze was maar 2,25kg bij thuiskomst, toch nog heel klein.

Maar ik werd er gek van. Ik vergat of ze nu al verschoond was of niet, of ze voordien nu wel of niet een vestje aan had, of ik haar dekentje of doekje mee had gewogen, of haar mutsje nu wel of niet opstond... eigenlijk was dat wegen waardeloos. Dus dat ding teruggebracht, gewoon rustig voeden op verzoek, en wekelijks naar CB voor een deftige weging. Het vertrouwen was er snel.

Succes nog met je meisje!

Share This Page