Boertje laten

Discussion in 'Voeding' started by Meis28, Feb 15, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

Aug 30, 2013
    4,026
    184
    63
    Spanje
    M'n baby heeft moeite met boertjes laten en heb t gevoel dat ie veel lucht hapt tijdens drinken omdat ie vaak onrustige momentjes heeft. Als ik van borst wissel of hij wild aant happen is hou ik m rechtop maar dan gaat ie zoeken omdat ie nog honger heeft en hapt zo veel lucht naar binnen. Na de voeding is ie vaak al bijna in slaap en lukt t boertje ook vaak niet meer.. Iemand tips? T lijkt nl soms alsof t m dwars zit of dat ie veel lucht heeft of krampjes

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Makkelijkste is dan toch om 'm na het drinken rechtop tegen je aan te houden. Boertjes komen ook wel als ze slapen hoor!

3. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

Aug 30, 2013
    4,026
    184
    63
    Spanje
    Ok. Rechtop houden lukt niet altijd omdat ie dan weer helemaal onrustig gaat happen en zoeken

4. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

Jan 9, 2013
    9,521
    3,739
    113
    Soms kan een beetje heen en weer lopen nog wel helpen en dan over het ruggetje omhoog wrijven, dan wel echt alleen omhoog wrijven.
    Wat bij mijn zoontje altijd goed werkte was hem zittend op schoot zetten zeg maar en hem dan met zijn buikje op je arm laten rusten en z'n armen over jouw arm heen laten hangen. Hoop dat het duidelijk is ;)
    Hoor van sommige moeders dat even de trap op lopen ook kan helpen.

5. horselover

horselover Fanatiek lid

Aug 24, 2008
    2,518
    1
    0
    Als ze in slaap vallen tijdens het drinken is het heel lastig.
    Als je baby niet teveel last heeft van terugstromende voeding, dan zou je kunnen proberen je kindje een paar minuten op het aankleedkussen te leggen en dan weer optillen tegen je schouder aan. Dat wil ook wel eens helpen.

Je kunt ook als je van borst gaat wisselen eerst heen en weer lopen door de kamer en dan recht op tegen je schouder aan.
    Dan is je baby wat afgeleid en gaat minder snel zoeken ( is vaak de onrust en kramp dat ze weer willen drinken maar de lucht moet er toch uit)

6. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

Aug 30, 2013
    4,026
    184
    63
    Spanje
    Bedankt voor de tips, ga t proberen! Hij valt idd vaak in slaap of anders is hij nog zoekend en hapt ie volgens mij juist veel lucht naar binnen??

7. horselover

horselover Fanatiek lid

Aug 24, 2008
    2,518
    1
    0
    Ja ze kunnen dan flink onrustige zijn en daardoor nog meer lucht mee happen.
    Ik probeerde dat dus te doorbreken door af te leiden.
    En dat is slaap vallen, ohhh zo weinig aan te doen .
    Als de oogjes eenmaal dicht gaan kan ik op mn kop gaan staan maar slaapt ze gewoon door. Terwijl ze normaal maar een piep hoeft te horen en wakker is. Slaap verwekkend die voedingen

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    In dat geval kun je beter weer even aanleggen.

Share This Page