Weinig poepluiers, is dit wel goed?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door StudieMam, 26 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. StudieMam

StudieMam Lid

1 dec 2014
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste Heidi,

Ik heb een dochter van 1 maand oud die volledig borstvoeding krijgt. Ze poept erg weinig en ik weet dat dit normaal is. Echter heeft ze nu al 10 dagen niet gepoept en lijkt ze wel te moeten. Ze laat veel scheetjes en dan heeft ze pijn en krampen. Is dit normaal? Kan ik haar helpen door mijn eigen dieet aan te passen?

Groeten,

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,

Het kan zijn dat ze alles verbruikt. Dan blijft er weinig over om uit te scheiden. Hoeveel voedingen geef je? Uitsluitend borstvoeding of ook kunstvoeding? Plast ze voldoende en komt ze aan? Dan geen probleem.
    Houdt je kindje veel spanning vast in haar lijfje, dan kun je daar bij helpen door te zorgen voor ontspanning: massage, warm badje, dat soort dingen. Jouw eigen dieet is in meeste gevallen niet van invloed op haar ontlastingpatroon. Vind je dat je kindje altijd veel spanning in haar lijfje heeft, dan kun je eens bellen met een kinderfysiotherapeut of osteopaat of chiropractor. Soms helpt dat!

Succes

Deel Deze Pagina