11 weken gestopt, maar nog steeds melk!

Discussion in 'Borstvoeding' started by Joppie1, Nov 27, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Joppie1

Joppie1 Niet meer actief

Hallo,

Nu elf weken geleden gestopt met borstvoeding geven. Of eigenlijk stopte mijn zoon ermee. Alleen heb ik nog steeds melk. En nog best wel wat ook. Ik kan met de hand zo 20 cc afkolven in vijf minuten. Hoe kom ik hier vanaf? Eén van mijn tepels is sinds eergisteren ontstoken geraakt. Geen idee hoe dat kan en ik ben nu bang dat het 'naar binnen slaat'.

Iemand met ervaring? Of met tips? Of met goede raad?

Wat ik al doe: Tepel aan de lucht drogen. Insmeren met miconazolnitraat.
    Als ik na het weekend nog last heb ga ik naar de huisarts...:(

2. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

Apr 21, 2013
    3,539
    1,551
    113
    Ik kan er na anderhalf jaar nog steeds druppels uithalen, geen 20 cc maar toch wel druppels. Vind ik ook vreemd. Geen tips van hier dus:p

3. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

Oct 5, 2011
    1,748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij kwam er jaren later nog melk uit. Huisarts zegt dat het kan maar het is vrij ongewoon en meestal niet gevaarlijk. Als het gaat ontsteken zou ik idd een pilletje bij de huisarts halen. Ze bestaan wel maar ze schrijven ze meestal liever niet voor.

4. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

Apr 21, 2013
    3,539
    1,551
    113
    Miconazol zou ik trouwens niet gebruiken bij ontstekingen, dat is meer voor een schimmelinfectie.

5. Joppie1

Joppie1 Niet meer actief

bedankt voor de snelle reacties! Miconazol gebruik ik, omdat ik bang ben voor een schimmel er bovenop. Heb ik veel last van gehad in het begin van het bv geven. De pijn in mijn tepel lijkt er zoveel op dat ik het zekere voor het onzekere neem...

Maar wel geruststellend om te lezen dat het nog hebben van melk niet abnormaal is ;)

6. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Misschien omdat je ineens gestopt bent?
    Ik kon ook niet in een keer stoppen met kolven, heb dit echt moeten afbouwen.
    Wel vervelend zeg, ik zou idd even overleggen met ha

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Is niet raar hoor, ik had na een jaar nog melk en ik had het kolven rustig afgebouwd (heb van 10 weken tot 1 jaar fulltime gekolfd).

8. Key

Key Fanatiek lid

Dec 13, 2013
    2,145
    0
    36
    Italië
    Hier ook nog steeds melk hoor! Als ik nu een paar keer kolf komt het weer op gang. Is ook niet erg ofzo ik had toevallig vorige week een echo van m'n borst (om iets anders) en toen viel de dokter ook op dat ik nog veel melk heb. Was echter geen probleem. Pilletje zou ik niet zo snel doen, ze vertelde me dat die bomvol hormonen zitten!

9. Zoe123

Zoe123 VIP lid

Feb 9, 2013
    11,809
    5,946
    113
    Female
    Het nog hebben van melk is inderdaad niet abnormaal.
    Maar het is wel beter dat je er echt van af blijft. Zeker met de hand kolven blijft toch een stimulans. Dus tenzij je er echt last van hebt, niet doen :)

10. Kache

Kache VIP lid

Jan 11, 2012
    6,257
    1,165
    113
    Dit. Zolang je (regelmatig) in je tepel blijft knijpen om te kijken of er wat komt, dan blijft er ook wat komen...
    Als de 'fabriek' lange tijd geen vraag krijgt, dan 'verschrompelt' het vanzelf en stopt de melkproductie.

Wel vervelend van de (mogelijke) ontsteking, hoop dat je daar snel vanaf bent.

11. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

Aug 24, 2008
    3,708
    4
    38
    Mijn jongste is +/- 2,5 jaar geleden gestopt met drinken aan de borst. We hebben het samen heel langzaam afgebouwd, heel natuurlijk. Maar ik masseer er nog steeds af en toe wat druppeltjes uit...Best bizar hoe lang dat blijft! :$

Share This Page